kaptein02 Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Praten med gode vener og andre båtfolk,koppholdaren og midtkonsollen (stappe oppi alt verktøy osv som er kjekt å ha.) Og selvsagt : Solskinn og ein stille fjord Som GunR sa: Sånn er det å ha liten båt! Sitér dette innlegget Kæptn båtløs... Link to post
GunR Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Må bare få sagt at det er jo digg med ståhøyde i hele båten. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Rigg o seil Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Geir Kallevik Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 For min del er det autopiloten, ankervinsjen og Eber'en som gjør livet mer komfortabelt ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Full ståhøyde hele veien innover i båten, stort kjøleskap som går på gass, 2 motorer for enkel manøvrering. Varmtvannstanken blir installert til våren Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
:båt1 Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 kjøleskapet, ankervinchen å den store byssa i pappa sin båt er det mest konfortable i båtværdnen min! Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Autopilot og godt selskap. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Varm mat og drikke i drittvær. En dram og tørr sovepose når vakta er over. Bare efarne folk ombord. (Folk som skjønner at det ikke er noe som heter "Kose regatta") Gor-Tex!!!!! Seilerhansker - inne i polvotter med plastpose utenpå. Alt på sin plass. Gjelder også mannskap og winsjespaker. Et bestikk som stemmer. Masse gulerøtter. Riktig valg før vinddreining. For mange seil å velge mellom. Riktig kveilet tauverk. Varme tær. Seilervest som gjør det behagelig å lene seg mot rekka. Ordentlig sydvest (hodeplagget) Et kompass som alltid løfter En navigatør med "guts" (tør å si imot skipperen) Gorillaer som aldri blir trette. Sånn "off the top of my head" Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 (redigert) Min ønskeliste: ... And all I ask is a tall ship and a star to steer her by and the wheels kick and the wind's song and the white sail's shaking and a grey mist on the seas face and a grey dawn breaking... And all I ask is a windy day with the white clouds flying, And the flung spray, and the blown spume, and the sea-gulls crying... And all I ask is a merry yarn from a laughing fellow-rover And quiet sleep and a sweet dream when the long trick's over. Med takk til John Masefield som greide å sette ord på det vi egentlig ønsker oss når vi er ute med (seil)båten Redigert 30.Desember.2009 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Ulv I Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Dette er noen av punktene som gjør båtlivet mitt komfortabelt: - Baugpropellen.. den kunne bare vært ett hakk kraftigere.. - Stort kjøleskap - STOR kjøleboks - Lettstartet cummings motor som er til å stole på.. - gode senger.. - Varmtvann og kaldtvann, dvs også dusj. - stor og oversiktlig plotter - Gode sjø egenskaper. m.m Følgende punkter ved båten kunne godt ha vært bedre for å gitt meg enda bedre komfort: - Større septik tank.. - Mer lys foran ved førerposisjonen, altså når man sitter om kvelden rundt bordet, så blir det litt mørkt foran i båten. (ikke inni lugaren foran altså, der er det lyst nok) Det er kun 2 lamper i targa bøylen, disse gir godt lys bak, men ikke foran. - Skulle gjerne hatt frittfall mulighet på ankervinsjen foran og bak, slik at man kunne velge fra fjernkontroll om den skal kjøres eller slippes ut. Men sett bort fra det, så er jeg strålende fornøyd med båten og venter såååååårt på våren og sjøsettingen igjen. :D Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
sydspissen Svart 30.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Et bestikk som stemmer. Ja,helt enig ! Plastbestikk til biffen er skrale greier. Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Badekaret selvfølgelig..... og 1000 liter vanntank dette gjelder sikkert bare "trawlerfolket"..... Badekar er kjekt å ha - og det gjelder IKKE bare "trawlerfolket .. Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Gode madrasser, god båtvarmer og varmtvannsbereder! Deretter kan man spe på med mye rart etter smak og behag. Godt nytt år til alle!! mvh JanS/EIR Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Roger jo Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 (redigert) De jeg setter størst pris på hos meg er dobbel 90cm Har ikke dobbelseng men 120 x 220cm. tomleplass. Badekaret selvfølgelig..... og 1000 liter vanntank dette gjelder sikkert bare "trawlerfolket Og 280 liters VARMTVANNSTANK Må bare få sagt at det er jo digg med ståhøyde i hele båten. Ja også i en del av maskinrommet. Og nok til å fylle i glassene. Og jeg har bare en motorbåt med to master. Redigert 30.Desember.2009 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
2nd Trikker'n Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Plastbestikk til biffen er skrale greier. OT. Skal ikke kimse av plastbestikk. Hos SAS gikk de over til plast etter 9-11. Det måtte man bare akseptere. Etter en stund - fikk vi tilbake stålbestikket. Nedtur!! Jeg var ikke den eneste som ba om å få et plastbestikk også. Kniven var mye skarpere. (men plastgaffel egner seg bare til kokte grønnsaker.) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 vinåpner og radio Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
SveinHa Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Hvis en ser bort fra basistingene som seng og toalett så er det en ting som utmerker seg: Autopiloten Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Servicemannen Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Og 1000w hjemmekinoanlegg med stor flatskjerm....jeg mener i hovedkabinen der tempurmadrassen er med sine elektriske sengebunner og minibaren. (1500w anlegg i salong i tillegg til musikkbruk) Dette blir snart en fin skrytetråd :lol: Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Jawik Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Kort og godt varme tær. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Bartesam Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Glemte å nevne et godt stereoanlegg ombord. Skal flytte over det jeg hadde i snekka mi. Viktig med god musikk og god lyd ombord Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
alma Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Er det en ting som gjør livet komfortabelt, må det vel være at sola står opp om morran å ikke gir seg før den går ned i horisonten. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 uinskrenket tilgang på kalde øl.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
2nd Trikker'n Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 uinskrenket tilgang på kalde øl.. Jeg visste det var noe jeg hadde glemt, men de må jo inntas under land, eller på transportetapper. Men egentlig foretrekker jeg vin. Sitér dette innlegget Link to post
Oystein. Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Selvslående forseil og autopilot Sitér dette innlegget Link to post
DuikerMan Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 (redigert) I disse kalde tider? Ei heit kjærring... ...med sånn en 'kost'... Redigert 30.Desember.2009 av DuikerMan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.