Jump to content

Hvilken detalj gjør livet ombord mer komfortabelt ?

sydspissen

Recommended Posts

Først og fremst som mange har vært inne på ; motor skal starte hver gang!

ingen lekasjer, knust tørr kabin.

varme nok i salong og lugar.

Skulle gjerne hatt tørkeskap som åtteglass.

engangshansker, dopapir, tørkepapir,

tørrmelk, posesuppe, kakaopulver og sukker.

Salt og pepper, flatbrød (innpakket type).

Kaffe og kjeks.

Sjøsyketabletter! For dem som trenger det. Om man ikke er syk selv er det guffent med syke folk ombord.

Når det gjelder bekledning er jeg enig i at det er goretex som gjelder. Jeg ble engang bedt med på seiltur fra Moss til Skagen, og stilte opp i varme klær og regnhyre. Kunne ikke forestille meg at det skulle bli så jævlig klamt og rått på overfarten.

red: noen plastposer for søppel. Det er noe herk å gå tom for det. Samt nokk fyrstikker.

Redigert av traust (see edit history)

Boblekaret og skyvedørsgarderoben, hehe!

Vi i trebåt har det jo gjerne litt mere primitivt enn de med nyere plastbåt

Jeg setter mest pris på følgende: Kjøleskap m innhold, septiktank (når den ikke går tett!) og ikke minst den feite nye webastoen som "reddet" sommeren 09!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

-Wallas'en :smash:

-Senga/madrassen

-kjøleskapet! hate varme melk, kalv som eg er :lol:

-Motor som altid starte

Må si at dette er fasiten for oss plast-snekke eiere.

Bortsett fra at jeg ikke drikker veldig mye melk :lol: (kald lettmelk er dog godt)

Eber som varmer godt er viktig, strøm er en evig bekymring. Er happy når batteriene funker.

Motoren er ganske ny og starter heldigvis lett.

Forkabinen er behagelig og romslig å ligge i.

Virker dassen også er jeg i himmelen

Jon

Først og fremst ei kone som liker båtlivet!

Når det gjelder båten:

Brede dekke som kan forseres i nesten all slags vær.

Et stort og godt kjøleskap. (Bare 165 liter, Mariell. :headbang: )

Romslig motorrom.

God plass ombord slik at vi slipper å sitte oppe på hverandre.

Romslig flybridge som er lett å komme opp til. (Uten hønsestige.)

Varmt og godt styrhus vintertid.

At vi har en god sjøbåt.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Litt pussig at så mange kjøper volvo D-motorer,hvis det viktigste her i livet er en motor de kan stole på...? :lipseal:

Admiralinnen sin viktigste detalj:

Eget stort "kartbord" til til alt et "hjemme-bad" inneholder av små flasker, våtservietter,pudder, børster, godlukter, "maling", "malingsfjerner", etc

Kartene våre er "smart" plassert i "kart-senga" under madrassen, der de hører hjemme.

Man kan aldri få nok bordplass ombord med "pynt" som må fjernes før vi skal ut å ligge på skakke..... :headbang:

Enig!

Er også enig at man bør ha plass nok ombord og ute til å bevege seg enkelt og trygt.

Ellers er jeg glad i varmeren på kalde vår- og høstdager, går stille og regulerer seg selv.

At dassen virker og ikke minst at man er trygg på motor betyr også mye.

At man av og til kan gå inn og lukke døren og være privat uten at folk hører alt man snakker om setter jeg også pris på.

Utsikt det alt ute har man likevel.

Selvsagt, og hun kan stelle i stand de mest fortryllende retter i byssa, servere kald øl når det er tomt i boksen.... sørge for at køyen er god og varm og ikke minst innbydende når man man "lugger" inn i lugaren... Ellers så setter jeg pris på min Shisha som er god og ha...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...