DuikerMan Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 uinskrenket tilgang på kalde øl.. ...ikke glem at 0,8 grensen gjelder i den kalde årstid...as well... Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Internett ombord regner jeg som luksus selv om de fleste har det nå, men det er en ting som hele familien koser seg med ut i de små timer. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Bra manskap, alle er blie og stille og rolig. Beste jeg veit er ro. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
avsluttet Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 (redigert) Først og fremst som mange har vært inne på ; motor skal starte hver gang! ingen lekasjer, knust tørr kabin. varme nok i salong og lugar. Skulle gjerne hatt tørkeskap som åtteglass. engangshansker, dopapir, tørkepapir, tørrmelk, posesuppe, kakaopulver og sukker. Salt og pepper, flatbrød (innpakket type). Kaffe og kjeks. Sjøsyketabletter! For dem som trenger det. Om man ikke er syk selv er det guffent med syke folk ombord. Når det gjelder bekledning er jeg enig i at det er goretex som gjelder. Jeg ble engang bedt med på seiltur fra Moss til Skagen, og stilte opp i varme klær og regnhyre. Kunne ikke forestille meg at det skulle bli så jævlig klamt og rått på overfarten. red: noen plastposer for søppel. Det er noe herk å gå tom for det. Samt nokk fyrstikker. Redigert 30.Desember.2009 av traust (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Vind med passe styrke fra riktig retning Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 En ligter og fastmontert søppelbøtte........ Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Servicemannen Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 En ligter og fastmontert søppelbøtte........ Skal du ikke stumpe røken??? Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
alma Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 En dynamo som gjør det den skal! Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Boblekaret og skyvedørsgarderoben, hehe! Vi i trebåt har det jo gjerne litt mere primitivt enn de med nyere plastbåt Jeg setter mest pris på følgende: Kjøleskap m innhold, septiktank (når den ikke går tett!) og ikke minst den feite nye webastoen som "reddet" sommeren 09! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
avsluttet Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Ingen som har nevnt noe om motorrommet....? motorommet er en historie for seg selv. I tillegg til ett par velutstyrte verktøykasser og alt tenkelig reservedeler som filter, reimer og impeller må det være ihvertfall 2 ting i motorommet: 1. Lys 2. Filler Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 ingen lekasjer, knust tørr kabin. er det det motsatte av en "hel tørr kabin"? Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Janoho Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 -Wallas'en -Senga/madrassen -kjøleskapet! hate varme melk, kalv som eg er -Motor som altid starte Må si at dette er fasiten for oss plast-snekke eiere. Bortsett fra at jeg ikke drikker veldig mye melk (kald lettmelk er dog godt) Eber som varmer godt er viktig, strøm er en evig bekymring. Er happy når batteriene funker. Motoren er ganske ny og starter heldigvis lett. Forkabinen er behagelig og romslig å ligge i. Virker dassen også er jeg i himmelen Jon Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 knusk! :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Eber på topp ! Kjøleskap Motor å stole på er ein selvfølge ! Men er dette detaljer? Dette er vel grunnleggende? Detaljer blir vel ...øl, telys, vin og åpner, Morgan Kane pocketbok Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bartesam Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 En viktig ting om sommeren det da. I tillegg til nok Gammel Opland og Dram Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Astor Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Først og fremst ei kone som liker båtlivet! Når det gjelder båten: Brede dekke som kan forseres i nesten all slags vær. Et stort og godt kjøleskap. (Bare 165 liter, Mariell. ) Romslig motorrom. God plass ombord slik at vi slipper å sitte oppe på hverandre. Romslig flybridge som er lett å komme opp til. (Uten hønsestige.) Varmt og godt styrhus vintertid. At vi har en god sjøbåt. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
succes 42 1980 Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Hei jeg liker også god plass varmt og ikke minst do og dusj Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 31.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Litt pussig at så mange kjøper volvo D-motorer,hvis det viktigste her i livet er en motor de kan stole på...? Admiralinnen sin viktigste detalj: Eget stort "kartbord" til til alt et "hjemme-bad" inneholder av små flasker, våtservietter,pudder, børster, godlukter, "maling", "malingsfjerner", etc Kartene våre er "smart" plassert i "kart-senga" under madrassen, der de hører hjemme. Man kan aldri få nok bordplass ombord med "pynt" som må fjernes før vi skal ut å ligge på skakke..... Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Først og fremst ei kone som liker båtlivet! Du har så rett, så rett, Astor. Kone som elsker båtlivet er en velsignelse. Alt det andre er det jo bare moro å fikse på og holde i orden. Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Skal du ikke stumpe røken??? HeHe,men en ligther er kjekt og ha,kanskje man må lage Mac Gyver sprengstoff av en binders og litt do papir,da er det fint å ha ligther...... Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
giver Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Hei Det viktigste er at man føler trygghet ombord, uten den ingen komfort. Så kan man liste opp all automatikk, varme, barskap, bad, seng, ståhøyde etc. Trawlig hilsen giver Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Det viktigste er at man føler trygghet ombord, uten den ingen komfort. Det er selvfølgelig det essielle. Da kan man trygt gå og legge seg, selv om det blåser "hatter og høy", i bekmørke og brenningen bryter rundt deg. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Først og fremst ei kone som liker båtlivet! Enig! Er også enig at man bør ha plass nok ombord og ute til å bevege seg enkelt og trygt. Ellers er jeg glad i varmeren på kalde vår- og høstdager, går stille og regulerer seg selv. At dassen virker og ikke minst at man er trygg på motor betyr også mye. At man av og til kan gå inn og lukke døren og være privat uten at folk hører alt man snakker om setter jeg også pris på. Utsikt det alt ute har man likevel. Sitér dette innlegget Link to post
Reder.n Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 (redigert) Utgang til badeplattforn må man ha,så slepp man den helsikes klatringa i pute osv Redigert 31.Desember.2009 av Reder.n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Først og fremst ei kone som liker båtlivet! Selvsagt, og hun kan stelle i stand de mest fortryllende retter i byssa, servere kald øl når det er tomt i boksen.... sørge for at køyen er god og varm og ikke minst innbydende når man man "lugger" inn i lugaren... Ellers så setter jeg pris på min Shisha som er god og ha... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.