sydspissen Svart 31.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Alt dette i en Suzumar 310 ? Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Suzumar med tre dasser venteleg. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Uten tvil flybridgen og en som vil like mye på sjøen e Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Otto R Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Kona, autopilot og varmeapparat Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Mitt viktigste raad: en god seilervenn/inne. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 ...og autopilot. Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 Kort og godt varme tær. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Høvdingen Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 De må bli havet!! Ka vi sku ha gjort uten havet? sku vi ha pessa i båten? Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 Med seilbåt synes jeg at gode og riktige seil til vindstyrken gjør livet behaglig ombord. Ingenting er mere ukomfortabelt som for mye og utblåste seil. Med motorbåt er visheten om at dieseltank og filtre er rene innvendig. Ingenting er mere ukomfortabelt å ikke vite tilstand. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
aileenll Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 (redigert) Hvilken detalj som gjør livet ombord mere komfortabelt? Det er veldig relativt! Som Murielle utrykker det i Sydspissens innlegg her tidligere : (fritt oversatt) det som er mere komfortabelt en det ukomfortable du er i! En kopp varm suppe på en kald hundevakt! eller en god varm kvinne når alt ellers ligger til rette for det. Redigert 1.Januar.2010 av aileenll (see edit history) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Skipper Worse Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 Mitt viktigste raad: en god seilervenn/inne. Her er en slik detalj som gjør livet levelig om bord: Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
SandAnker Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 Blir ikke lange båtturen hvis hun står slik Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 Blir ikke lange båtturen hvis hun står slik Hun skifter sikkert bare stilling Sitér dette innlegget Link to post
Cooling Svart 2.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2010 Watermaker - slippe å stadig spare på vannet og å lete etter vannkran i havn. Være på sjøen om vinteren med alltid plenty ferskvann. Ikke lett å få med damer ombord om vinteren uten ferskvann. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 2.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2010 bjeffer hun når du møter andre båter Worse? Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Sydvesten Svart 2.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2010 Skjønner ikke hva som er så spesielt med det bildet da.... dette er jo et helt vanlig bilde, som er ser hver dag... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
hifo Svart 2.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2010 Her er en slik detalj som gjør livet levelig om bord: håper ikke det er dattera di. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Skipper Worse Svart 2.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2010 (redigert) Skjønner ikke hva som er så spesielt med det bildet da.... dette er jo et helt vanlig bilde, som er ser hver dag... He he men de du ser er vel stort sett menn i vide bukser, vendt mot mekka? Ikke mye nytte av dem om bord... håper ikke det er dattera di. Nei er du riktig vel bevart, ikke er det din datter heller!! Men jeg ser jo at du likte bildet godt nok til å gjenta det!! Redigert 2.Januar.2010 av Skipper Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
avmønstret5 Svart 2.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2010 Men sett fra ett sikkerhetsperspektiv...hvordan viker slike ting ombord på peile-kompasset?? Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 2.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2010 Et kjekt lite bord til cockpiten: Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 2.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2010 (redigert) I tillegg til Astor`s liste og alt annet som ofte er mer eller mindre vanlig så er dusj absolutt å foretrekke. Men en dusj uten varmt vann er ikke noe tess, så sist sesong ble det montert en Eber 5 KW dieselvannvarmer til forbruksvann, som også brukes vår og høst til å varme vann til en 10KW defrostervarmer som tilleggsvarme til Webastoen. En komfortsak som er verd å vurdere. Mye komfort til en rimelig pris. Per Harald Redigert 2.Januar.2010 av Per Harald (see edit history) Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
avmønstret5 Svart 2.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2010 Det funger greit (og mye rimeligere) å ta ut en dusj ut fra trykkvannsystemet ombord, selv om en må spandere en ny pumpe med tilstrekkelig trykk. En rimelig bra varmtvannstank holder tempen ca ett døgn. Å montere en dieselvarmer høres da nokså fordyrende ut eller har du en annen grunn? Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 2.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2010 Ikke annet enn at jeg liker best å ligge i uthavn, og da er jo alternativet å kjøre motor eller aggregat til vannet er varmt om man ligger mer enn et døgn. Ikke alle BP medlemmer er like begeistret for det så det er best jeg passer meg. Dieselvarmeren varmer en sløyfe gjennom en motor, vv bereder og defroster, så det er båtens eget trykkvannssystem som benyttes til dusj. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
hifo Svart 2.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2010 Nei er du riktig vel bevart, ikke er det din datter heller!! Men jeg ser jo at du likte bildet godt nok til å gjenta det!! du husker godt.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Kodvaag Svart 2.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2010 (redigert) Godt vær, og god tid, prioritert i nevnte rekkefølge... edit: stavefeil Redigert 2.Januar.2010 av Kodvaag (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.