Jump to content

Hvilken detalj gjør livet ombord mer komfortabelt ?

sydspissen

Recommended Posts

Her er en slik detalj som gjør livet levelig om bord:

niceday1a.jpg

Uten lesebrillene på, så jeg at det var bilde av din nye ankervinsj, men var usikker på om kabularet var for kjettting eller tau. Med brillene på ser jeg hva det er, med den modellen får du sikkert opp ankeret uansett værforhold.

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

• 2 uker senere...
Vurderer å slepe rundt på elefant-pessaret i år ( gummibåt ), men er det ikke bare et slit med den gummien ?

:confused: Er det mange her som pakker opp og ned en gummibåt, eller er den "oppe" hele tida?

Ja, jeg forstår frustrasjonen. Har selv gummibåten i snap-daviter og motoren hengende i brakett på hekken. Men det er litt styr med å senke ned båten og hekte på motor.

Blir derfor helst lite brukt. Da jeg hadde slepejolle var det enklere og den ble flittig brukt. Vurderer fra denne sesssongen å la motor stå på gummibåten og begynne å slepe den.

Det første jeg gjorde for å få et mer harmonisk liv med gummi var å gå ned på størrelsen :eek: 220cm er en letthånterlig lengde.

Avgjorde at påhengeren ligger best ikjelleren, der er den minst iveien.

Drar frem gummibåten til sommerferien, og lar den være oppblåst liggende i vannet eller på akterdekket til jeg tar opp båten for vinteren.

Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til.
Vurderer å slepe rundt på elefant-pessaret i år ( gummibåt ), men er det ikke bare et slit med den gummien ?

:confused:

Er det mange her som pakker opp og ned en gummibåt, eller er den "oppe" hele tida?

Hei.

Dette, som mye annet har nok med hva en innstiller seg på. For det første synes jeg personlig at det er veldig kjekt å ha jolla hengende i davitere og dermed ikke trenge å tenke på den underveis på tur eller ved tillegging. Det synes jeg er såpass kjekt at jeg godtar litt styr for å ha det sånn.

Første året med davitere prøvde jeg å la motoren henge på med jolla heist opp. Dette er enkle (men absolutt funksjonelle)davitere fra seatronic. Det ble fryktelig tungt og heise opp og ned.

Valgte året etter å feste motoren på brakett. Jolla brukes mye, så det blir mange ganger av og på med motoren (6 hk-4 takt), men dette er likevel en løsning jeg synes er den absolutt beste.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...