Akoya Startet 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 30.Desember.2009 (redigert) Hei. Jeg har en bavaria 36 seilbaat. Jeg synes det begyner aa bli kalt.Saa jeg skal vinterkonservere motoren. Hvor mange liter vann/frostveske skal jeg fylle paa saltvannfiltret? Redigert 30.Desember.2009 av Niro (see edit history) Sitér dette innlegget Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
Bartesam Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Pleier å halvblande frostvæske og vann jeg, og det tåler ned mot -35 grader før det blir sørpe Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
rolf-eigil Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Hei! Vinterkonservere først nå? Antar at du ligger på vannet? Du bør i allefall forte deg litt. Forsøk å beregne hvor mye ca det er. Anntar at motoren din er ferskvannskjølt, om ikke så er ferskvannskjøling det første du skal innvistere i. Jeg ville tro en 5 l 50% frostveske er nok. Husk rød biologisk nedbrytbar til eksosen, den skal jo bare tømmes ut etter bruk. Ta med en hjelper, start opp motoren(om mulig) tøm i filteret til det kommer ut av eksosen. Bruker du ikke opp alt så bruk resten til neste år. Håper mine svar var til hjelp. MVH Rolf-Eigil Sitér dette innlegget Link to post
Akoya Svart 30.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Rolf dette er en 2004 modell ferskvannkjaalt.Jeg ligger i boble anlegg paa Valle utenfor Tonsberg. Jeg kan ikke bruke mer en 400w. For aa vere helt sikker vil jeg vinter konservere. Det er nok mange som mener jeg ikke behover Sitér dette innlegget Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
Bartesam Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Kan nok ligge på vannet uten konservering til det nærmer seg -15 grader, men under det er det nok greit å ha gjort den jobben for å sove godt om natta Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Janoho Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 (redigert) Putt en frostvakt eller et varmerør i motorrommet så kan du bruke båten i vinter uten å tenke på ekstra fylling av frostvæske. Jon Redigert 30.Desember.2009 av Janoho (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.