Jump to content

Bruktbåt i henhold til byggestandarder. Er det mulig?

Ben Sin

Recommended Posts

Litt kort emnefelt. Jeg hadde tenkt meg noe sånn:

"Er det mulig å kjøpe en bruktbåt som tilfredsstiller kravene i byggeforskriftene, byggestandarder, samsvarserklæringer og alle andre krav og regler som kan graves frem?"

Bakgrunnen for mitt spørsmål ligger i diverse tråder hvor fagfolk(?) skriver side opp og side ned om regler, forskrifter, ansvarsforhold osv. Veldig lite av dette er dessverre konkrete opplysninger.

Finnes det en bruktbåt, eller ny båt for den saks skyld, uten feil eller mangler i henhold til dette?

(og jeg snakker fortsatt om fritids/lystbåt.)

Er den da i henhold til?

Nei, da har du nok gjort deg skyldig i brudd på en 8 - 9 byggestandarder. :giggle::giggle::giggle:

Forhandleren av plotteren, informerer han deg om at du må bruke en autorisert installatør for at balja skal være i samsvar, slik at ikke forsikringsselskapet kommer med regresskrav den dagen båten brenner opp p.g.a. en dårlig kontakt i strømforsyningspluggen til plotteren?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...