Frikar Startet 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 1.Januar.2010 Er på jakt etter en stabil motorbåt med helst marsjfart rundt 20. Har hatt en Baltic tidliggere, det er en mulighet men den båten jeg har nå er tett(ikke kalesje) å ønsker fortrinsvis dette i neste båten og. Tar imot alle tips. Er åpen for det meste men det må være en stødig og trygg båt å gå med da den nye fruen å hennes barn ikke er båtvante. Finnes det noen trawlere i denne prisklassen med 6 fortrinsvis faste soveplasser? Kan ikke huske å ha sett noen. Espen Sitér dette innlegget Link to post
Terje Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 Litt over, men Sun 33; http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=20002482 Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
Tox Svart 2.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2010 Hva med å gå opp en størrelse, fra Baltic til Scand Atlantic Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 2.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2010 Ser at det i båtannonser oppgis ørten sengeplasser også på mindre båter. Ser ut for båtselgeren rer opp senger både på dekk og på flybrigden. Faste sengeplasser er vel ikke den nedleggbare bordet/sofaen i styrhuset? I utenlandske båtfora blir gjerne antall lugarer (cabin eller stateroom), enkeltseng eller dobbelseng oppført. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Frikar Svart 3.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2010 Ja enig i det med opp fra baltic til atlantic. Den sun33 kunne vært aktuell, men kjenner ikke til båtene, det eneste jeg vet er at en kammerat av meg var å hentet en på sørlandet å kjørte den sjøveien hjem til hgsd. Han syntes det var en skikkelig dårlig sjøbåt??????? (ikkje sikkert det stemme da men han e ganske så båtvant å leier seg mye ut til slike turer) Nei faste sengeplasser er senger som du slipper å reie hver kveld, etter mitt hode iallefall. Den sun33 hadde vell faktisk 6 faste ettersom jeg forsto? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 3.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2010 Har irritert meg over alle båter som annonseres med feil sengeplasser Eg sitter og kikker litt i samme klasse som deg, og bruker Finn.no sin søkemotor slik den er laget for. Og stadig er det slike eksempel du seier. Oppreidd på sofa og gulv og gud veit kva. Av og til så er det båter eg ikkje klarer orientere meg i gjennom bildeserien, og da sender eg ein pen forspursel (jepp ) med spørsmål om bilder av sengeplassene, og gjærne planskisse. Får sjelden svar på slike henvendelser. Dersom en skal rekne med bord og slik, så har Summer Family 27 AC faktisk. 10-11 sengeplasser.... Eg også ønsker kalesjefri båt til under 800.000.- og 5-6 køyer. Fart på 15-20knop marsj. Nokon som kjenner Osvik ? (aluminium? ) Ikkje de peneste nei...men de er gode og romslig vistnok... Det er iallefall eit tips. Ellers så liker eg også den Sun 33 som er linket til over. Hold gjerne liv i denne tråden om du finner forslag som passer dine ønsker Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
nordan family 27 Svart 4.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2010 Fairline 36 Turbo. Dobbel seng akter. Originalt 2 køyer foran. Jeg har selv 3 der - men det kunne med enkelthet vært 4 Original sovesova med 2 køyer i cocpit i tillegg til den originale hjørnesofaen. Båten er bred og stødig. I den prisklasen du søker blir vel heller toppfarten 20 til 22 knop og mars litt lavere. Men i dagens marked har det vært avertert flere i det aktuelle prisområdet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.