Rångepådl Startet 2.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 2.Januar.2010 15 hk el. påhengsmotor komt på markedet. Spørs om ribben klarer 20 knop med 300kg batterier om bord... Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 2.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2010 skeptisk.... Sitér dette innlegget Link to post
Rångepådl Svart 2.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2010 Dyrt var det også Sitér dette innlegget Link to post
kaptein02 Svart 2.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2010 .Det sto at den kjem opp i 20 knop med en LITEN båt. Med dette menest sikkert en slik båt du får på leikebutikken til 199,- Skeptisk til å kjøpe en slek motor med det første..Det er vel ganske utesta teknologi. I tillegg var den jo FRYKTELIG dyr. Vedlikehold av batteri er sikkert ganske dyrt det også. Holder meg til ein bensinslukande 1988 model 25 hk en så lenge Sitér dette innlegget Kæptn båtløs... Link to post
kaptein02 Svart 2.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2010 Såg no at dette også er EKSL. mva.... Sitér dette innlegget Kæptn båtløs... Link to post
Sjeldenutpå Svart 2.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2010 Fant ingenting på nettsida om annonsert motor. Kanskje eg oversåg det Jo dette var dyrt !! Umulig å bli miljøvenlig i norge bv Lurer på kva egentlig kostnad er?....for det er vel neppe rare avgiften å importere dette hos miljøvenlige Jens? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
kaptein02 Svart 3.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2010 Søkte litt på nettet og då kom dette opp frå seilas.no: På dekselet står det kW i stedet for hk, og under dekslet er det bare elektronikk. Aqua Watt leverer hovedsaklig til Østerrike, men ser ikke bort fra at Norge også kan bli et marked. Motoren leveres i tre størrelser, 4 kW, 6 kW og 10 kW, alle med 48 volts system. Prisene er henholdsvis 5460 euro, 5860 euro og 6480 euro. I tillegg kommer batteripakken som starter fra 1248 euro (med 150 Ah) til 1824 euro (med 230 Ah). Altso. 6480 + 1248 = 8304 euro. 8304 EUR = 68923.20 NOK ( Kurs: 1 Euro = 8,3 NOK) Altso nærmare 70000 NOK FØR mva!! :eek: :eek: Så om denne motoren selgast med batteri for "kun" 49900,- (pluss mva) må det jo være et kupp? For min del, beholdar eg bensinslukaren, og brukar heller pengane på bensin Sitér dette innlegget Kæptn båtløs... Link to post
Teerex Svart 3.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2010 (redigert) 57 kg motorvekt er jo ikke allverden... hvis de bare får til en batteripakke på under 50 kg holder et par timers tid. 4 stk blybatterier á 230Ah veier jo ikke akkurat LITE i en jolle. Redigert 3.Januar.2010 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.