Jump to content

Valg av gassflaske statoil eller primus?


KDB

Recommended Posts

Vurderer å gå over til blå 2kg i stedet for gul(Statoil) 2kg da jeg har store problemer med å finne en Statoil stasjon som har 2kg inne.

Har i dag fått email fra LPG Norge som sier de kan fylle Statoil 2 kg flasker, er det noen som har fått etterfylt slike hos LPG Norge?

Link to post
Share on other sites

Hvad er det for en verden, hvor man ikke kan blive enige om en så enkel ting som en gas-tilkobling? Min NW var forsynet med en svensk tilkobling (Aga?) og de var ikke til at opdrive nogen steder i DK. Så skiftede jeg til "dansk model" men nu udgår 2kg modellen og de større passer ikke...så nu er jeg på sidste flaske butikken havde. Næste sæson bliver det noget andet.

Link to post
Share on other sites

Mye rart, som vanlig.

Det er, bortsett fra industrianvendelser, kun en tilkobling. 14 mm.

Når man skrur noe nedi der som har noe der å gjøre, åpnes den innebygde ventilen i flaska.

Og hva kan man skru nedi der? Jo, reduksjonsventilen som skrus rett i flaska, eller handelen av hurtigkoblingen.

2 kg. flaska som er mye brukt i båt heter AGA 2012. Om den er gul eller blå betyr ikke det bøss. Den kommer fremdeles fra AGA.

Og den kan fylles på LPG stasjoner forutsatt at godkjenningen på den er gyldig.

Link to post
Share on other sites

 

Har i dag fått email fra LPG Norge som sier de kan fylle Statoil 2 kg flasker, er det noen som har fått etterfylt slike hos LPG Norge?

 

Ja. Fått fylt Statoils 2 kg hos Vestfold gass i Sandefjord som er med i LPG kjeden i Norge

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Har ikke fylt siden i fjor våres men

tror prisene er rundt ,

170,- 11kg

120,- 5 kg

100,- 2 kg

Dette hvis flaskene er helt tomme.

 

Må huske å få fylt opp 5 og 11 kilos flaskene før jeg reiser på årets første Danmarkstur.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Så det det siger er at jeg ville kunne skrue han-delen ud? Uden at gassen fiser ud? Hmmm.

 

I øvrigt ser jeg et væld af adaptere på denne side : http://www.kosangas.dk/kosangas/webshop-privat/gastilbehoer/regulatorer/c-23/c-1542

 

Bl.a til svenske, hollandske, østrigske og andre flaske. Det kan hænde det er meget enkelt, men jeg synes det ser indviklet ud.., :-)

Link to post
Share on other sites

Før hadde jeg en industri flaske og en med " hurtigkopling".

Så fant jeg ut at jeg kjøpte en flaske i Danmark med hurtigkuling så nå har jeg en Dansk som jeg får fylt i Norge og byttet i Danmark. C1/C2

Og har den norske i reserve.

Her er tre typer og så er det den Blå flaska i innlegg 2.

 

bilde

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...