wutech Startet 2.Januar.2010 Del på Facebook Startet 2.Januar.2010 Jeg sitter og kikker på og hente meg hjem en båt fra England, utvalget er stort, men begynner imidertid og se at det er mange små fallgruver og falle i. En av de er transport tilbake til Norge, for jeg har ingen planer om og selv ta sjøveien hjem. Kikker etter båt i størrelseorden 25-30 fot og så langt har jeg funnet Sea Trans og DFDS Lys Line som betjener strekningen men sine havnetilløp. Ser absolutt fordelen med og ha et lite overblikk over hvilke selskap som seiler fra england til norge, og hvilke havner de betjener. Noen her med kjennskap eller erfaring med hvem flere som seiler? -Even- Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 2.Januar.2010 Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 Jeg fikk et tilbud fra en aktør i England,og fant ut at det ikke lønte seg for meg.Prisen var fra Brighton til Brevik, men løft måtte jeg selv stå for. De skulle ha 7000 pund pluss tax.Dette er en 37 foter.Dette må du også betale norsk moms for etter at du har fått den hjem, så det blir dyrt til slutt. Bare google" boat transport uk", og det kommer mange aktører.Be om pris. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
wutech Svart 2.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 Heisann! Antar det koster litt penger ja, men om en finner noen som har fast anløp så vil jeg tro det er mye rimeligere enn om enn om det blir en spesialtransport. Eksempelvis har LYS-LINE anløp i Chatham der de transporterer papir fra Norske Skog's fabrikk på Skogn. Returfrakt fra Chatham hadde jo klaffet bra :-) Har også lagt merke til at det omsettes en del båter fra kanaløyene (Jersey og Guernsey). Her er det vel Saint Malo i Frankrike som er den nærmeste store havnebyen, men jeg har enda tilgode og finne noen som har fast rute dit. -Even- Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 2.Januar.2010 Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 De jeg sjekket med ga jo en pris basert på vanlig transport, og det ble jo for j...... dyrt. Jeg la ut en tråd som het "tør jeg kjøre en 37 foter hjem fra England" der fikk jeg en del gode tips om det ene og det andre. Mvh: Tom Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 2.Januar.2010 Del på Facebook Svart 2.Januar.2010 Prøv Norlines og Seacargo. En kompis tok en 28 foter fra Bremerhaven til Ålesund i 02 for 20000,- med sistnevnte Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Jawik Svart 3.Januar.2010 Del på Facebook Svart 3.Januar.2010 Hva med å bruke trailer til transporten dersom en handler i sør England... Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
wutech Svart 3.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2010 Hvis bredden ikke er et problem, så er jo det en mulighet. Men hvem kjører??? :-) Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 3.Januar.2010 Del på Facebook Svart 3.Januar.2010 Hvem som kjører vet jeg ikke, men det er jo mulig å finne ut av dette. Må jo ikke nødvendigvis kjøre via Dover - Calais. Ferge til Holland tar 17-18 timer. Bredden er jo det springende punkt her. Og avlasting i Danmark eller ett sted nært Sverige så blir jo hjemturen fin. Ser du skal til Steinkjer så dette er vel ikke det beste utgangspunktet. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Forte Svart 3.Januar.2010 Del på Facebook Svart 3.Januar.2010 Noen her med kjennskap eller erfaring med hvem flere som seiler? www.sea-cargo.no fra Immingham og Aberdeen www.ncl.no fra Immingham Sitér dette innlegget Link to post
wutech Svart 3.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2010 Ser ut som det enkeste er og ordne transport etter vei i England til Immingham, og sjøtransport derfra. Hva med Kanaløyene Jersey og Guernsey. Noen som vet noen som seiler til f.eks Saint Malo i frankrike? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.