Jump to content

Kjølbeskytter - noen som vet hvor jeg kan få kjøpt?

Bitteliten

Recommended Posts

• 5 måneder senere...

Jeg kjøpte en slik en og hadde tenkt å sette den på jolla - men så ble det ny jolle - og her har skroget en form som ikke helt passer med å få limt på noe slikt som en keel guard. Den jeg har er 90 cm - og om noen andre kan bruke den kan de få den billig. Jeg tror dette er et flott produkt for de som har en liten RIB som blir kjørt inn på strand/steiner.

Nye jolla vår kommer vi nok til å bruke på en annen måte. Får lære bikkja å holde seg litt lenger..... :wink: Det blir vel mest å ta med bikkja inn et sted det er brygge tenker jeg. har ikke lyst til å dra masse sand og tang inn i vannjetten.

http://www.williamsjettenders.com/williamsjettenders.html

Er ikke helt sikker på hvem som lager vannjeten. Lurer på om ikke det er Willams sin egen konstruksjon. Det var i hvertfall det John Hornsby som er en av de to brødrene som startet Williams sa til meg i London. Motoren kommer fra Weber.

Det er bare en spak på jolla som styrer turtall og skjoldet på jet'en. Jeg skulle gjerne hatt to spaker - en for skjøld og en for turtall. Det gir litt større muligheter - særlig i lav fart da det kan være fint å kjøre på litt turtall og senke skjoldet litt for å ha bedre styring.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
  • 2 år senere...

Jeg kjøpte en slik en og hadde tenkt å sette den på jolla - men så ble det ny jolle - og her har skroget en form som ikke helt passer med å få limt på noe slikt som en keel guard. Den jeg har er 90 cm - og om noen andre kan bruke den kan de få den billig. Jeg tror dette er et flott produkt for de som har en liten RIB som blir kjørt inn på strand/steiner.

Nye jolla vår kommer vi nok til å bruke på en annen måte. Får lære bikkja å holde seg litt lenger..... :wink: Det blir vel mest å ta med bikkja inn et sted det er brygge tenker jeg. har ikke lyst til å dra masse sand og tang inn i vannjetten.

Bitteliten, mulig å beskrive litt bedre hvorfor den ikke passer. Jeg kunne tenkt meg en form for keelguard, og det er greit å vite om det passer eller ikke.

Kanskje ikke så lett å beskrive.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...