Hasla 26 Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 (redigert) Ja hanto 24 er fin ståhøyde i cabinen også,pleier og være 2 køyer til og slå ned der og så sitter du høyt i båten i forhold til sjøen. Redigert 7.Januar.2010 av Hasla 26 (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Otto R Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Scand 25 er en enkel og praktisk båt. Den har to stikkøyer, noe som var populært da vi hadde små barn, da hadde de sin egen seng oppredd hele tiden. Vi hadde typen med dassen bak, fordel er bedre plass i kabinen, dvs en bedre bo båt. Uten dass bak får man en lengre sittegruppe ute og en bedre egnet båt for fisking eller badeliv,dagstursbåt. Det er en fordel med den litt høye kalesje type , da den gir mer "rom" virkning. Ellers hadde vi litt problem med 3 sylindret Volvo motor, som det var litt varmgang i. Vi hadde den i 4 år og kan se tilbake på mange trivelige båtturer Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 7.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 får man disse båtene til denne prisen tror dere eller Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 7.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 ??? Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Kan være heldig har sett noen Hantoer som var pene også,må følge med bare.Noen tror dem for hva som helst for båten sin.Men klart motoren er veldig viktig også. Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
:båt1 Svart 7.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 jaja men disse scand 25 får man dem så billige Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Her er en Scand 25 til kr 100 000, hvis du bruker kr 15-30 000 til oppussing /motoroverhaling så har du båt lenge http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=19604358 Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Scand 25 til 130.000,- kroner Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 8.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 den er jo pen den da Sitér dette innlegget Link to post
Teza Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 (redigert) Alt avhenger vel av hva man krever av komfort og hastighet. Vi hadde tidligere en Master 680, og har tilbragt mange uker i den. 2 voksne og en ungdom, uten noe problem. Vært fra Gøteborg til Oslo til Kragerø, inkludert Telemarkskanalen. Har nå en Master 740, og kommer nok til å beholde denne i lang tid fremover. Driftsikker motor og gode sjøegenskaper på disse båtene. Veldig god uteplass er det også. Master 680 får du fra under 100.000 og Master 740 fra 160.000. Redigert 8.Januar.2010 av Teza (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sveinh04 Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Scand 25 er ok den, veldig fin osv. Men ikke gå for den med dassen bak...Problemet kommer når du har gjester om bord og du kjenner at tarmen må tømmes. Da er det lite flaut å si: - ja ja da får vi rydde bordet, jeg må på ramma.... -fint om dere ikke lytter for mye.... Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
sveinh04 Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Hva med en SAGA 27 ?? Det er mye båt for pengene og noe mer sjødyktig skal du lete lenge etter. Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
VO`n Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Hva med en SAGA 27 ?? Saga 27 til ca 130.000,- som trådstarter ønsker å bruke er det vel svært få å velge i mellom? Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 8.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 saga 27 er fine de har kikket en del på dem de går som en klokke i sjøen;) Sitér dette innlegget Link to post
sveinh04 Svart 10.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2010 Ikke umulig å finne en billig en. Husk at det er mange av de og gode kjøp dukker stadig opp. Dersom perkinsen er vedlikeholdt og ikke mishandlet er den god som gull. Billig i drift og du rekker å kose deg skikkelig. Man kan fint få en saga 27 for under 150 000. Og dersom den er teknisk god er resten bare morro. Kjøpte selv en for 120 000 + 20 000 i frakt fra florø til grimstad. Har gjort litt etterhvert og til nå har jeg oppgradert med følgende: ny dass og septik, ny ankervins, benkplater, gardiner, rens av dieseltanker, osv osv. Utgiftene har jeg tatt litt etterhvert liksom. Man får ikke gjort alt på en gang uansett. Det er alltid noe å gjøre med båt i denne prisklassen..... På lange turer er det lurt å ha en sjødyktig båt som saga, med litt god kjøl. Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
sveinh04 Svart 10.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2010 Supertips nr 1: Aktercabin = ankervinsj!! I to sesonger slet jeg med den himla dreggen. Hvis det blåser opp skal du ha rimelig mye krutt i pølsene når du trekker opp dreggen..... Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
:båt1 Svart 10.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2010 ja det ror jeg gjerne på hadde samme problemet med en årø jeg kjørte en sessong Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.