Jump to content

Ny olje på teakfiner

Førstefender

Recommended Posts

Hei, har tenkt å " vaske" ned teakfiner platene\innredning inne i båten med "snap nu" siden disse har blitt mørke, matte og stygge (men hele).

Innredningen er naturligvis oljet fra før og jeg vil ha olje på den igjen tror jeg...

Synes innredningen er veldig mørk og trist nå og lurer på hvordan resultatet kan bli med feks. Owatrol D1 og D2, noen som har bilder??

Evt. noen andre forslag på behandlig av gammel oljet teakfiner?

:wink:

Jeg ville brukt Owatrol teakolje! Den gir en matt glans, og er lett å friske opp med et nytt strøk om det ser tørt ut etter et par år. D1 pluss D2 gir et blankt, tykt og litt mykt lag utenpå som jeg ikke synes er så pent på interiør. Skal det være blankt, ville jeg heller brukt Owatrol Edelolje. Den bygger ikke like tykt, og blir dessuten hardere.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...