:båt1 Startet 5.Januar.2010 Del på Facebook Startet 5.Januar.2010 da jeg er på jakt etter ny båt lurer jeg på om noen av nere på BP har noen erfaringer med denne båten jeg lurer på: sjøegenskaper? Lengde på køyer? Deres erfaringen? Annen ingo? alle svar belønnes med ankerdramm Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 5.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2010 er det serr ingen som har så mye som hørt om denne nydelige damen!?! Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 5.Januar.2010 Del på Facebook Svart 5.Januar.2010 alle svar belønnes med ankerdramm Har ikke peiling på denne damenher nei (PS! var også ett svar ) Sitér dette innlegget Link to post
TwinCab Svart 5.Januar.2010 Del på Facebook Svart 5.Januar.2010 Det ligger jo to Hasla i erfaringsdatabasen. Den ene har i hvert fall vært eiet tidligere av et medlem som vel fortsatt er aktiv på båtplassen Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 5.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2010 det var lite respons å få på den tråden her er det ingen som vet noe om båten???!!! Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 5.Januar.2010 Del på Facebook Svart 5.Januar.2010 5 timer siden første innlegg. I kaldeste januar. Mulig du skal smøre på et lag til med tålmodighet. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 5.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2010 joda var karnsje litt bortsjemt da jeg fikk så bra med innlegg på min forje tråd Sitér dette innlegget Link to post
Farco Svart 5.Januar.2010 Del på Facebook Svart 5.Januar.2010 Det er til og med et medlem som har "Hasla 26" som nick. Han burde muligens vite noe. Hvorfor ikke sende en IM til ham? Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
:båt1 Svart 5.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2010 det er jo en mulighet takk for tipset;) Sitér dette innlegget Link to post
Farco Svart 5.Januar.2010 Del på Facebook Svart 5.Januar.2010 det er jo en mulighettakk for tipset;) Så var det den ankerdrammen, da? Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
:båt1 Svart 5.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2010 hehe du får møte meg til sommern så skal du få en ekte Jeger;) Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 5.Januar.2010 Del på Facebook Svart 5.Januar.2010 (redigert) Altså..... Hasla 26 er lagd med tanke på seilføring. Derfor stikker den veldig dypt, har fryktelig mye ballast i bunn, noe som gjør den stødig, men også fryktelig saktegående. Tviler på at du klarer noe mer enn 7-knops marsjfart uansett størrelsen på motor. Uteplassen er trang men rommer det man trenger av plass for en liten familie. Lengden på sengene er noe mer usikert. Tror soveplassene i sofadinetten i midtkabinen holder til en vanlig nordmann. Inne i cabinen helt forran er det noen som har køyeseng (1+2) og noen har bare en dobbelseng. Finnes sikkert flere varianter å benlengden kommer varierer veldig. Alt i alt synes jeg man får mye turbåt til familie for en forholdsvis lav sum. Man må selfølgelig ikke ha dårlig tid eller være estetiker. (smaksak) Redigert 5.Januar.2010 av alma (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 5.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2010 hva skal men med fart er det ikke det du har jolla til Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 5.Januar.2010 Del på Facebook Svart 5.Januar.2010 (redigert) Ps har sent im da jeg ikke hadde tid til og svare tidligere i dag. Lagt til kan godt skrive litt om denne båten,har akkurat kommet hjem skriver noe her i morgen.Og takk for deeet. Redigert 5.Januar.2010 av Hasla 26 (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
:båt1 Svart 5.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2010 høres flott ut!! Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 5.Januar.2010 Del på Facebook Svart 5.Januar.2010 Gleder meg til ankers til sommeren! Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 5.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2010 ja jeg å får se åssen båt det blir i da Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.Januar.2010 Del på Facebook Svart 5.Januar.2010 Altså..... Hasla 26 er lagd med tanke på seilføring. Derfor stikker den veldig dypt, har fryktelig mye ballast i bunn, noe som gjør den stødig, men også fryktelig saktegående. Sikker på det? Den beskrivelsen passer mye bedre på min Viksund Columbi! Broderen har en Hasla, og jeg vil ikke si at den passer særlig godt til din beskrivelse. Dypgående på ca 70cm som de fleste deplasementsnekker, lite ballast og ikke spesielt tung. Jeg har aldri noen gang sett en Hasla med rigg, så her tror jeg du tar feil. Skroget er forøvrig det samme som Grinsøy 26, men overbygget og innredningen er fornyet og derfor mer innholdsrikt. Disse båtene er levert med forskjellige innredningsløsninger, og noe ble også produsert av Delta Plast under navnet Delta 26. Jeg mistenker at broderens er en slik. Innredningen i hans består av en stor køye i forpiggen med plass til 2-3, en lang benk på babord side i kabinen og en dinette på styrbord sidesom kan slås ned til en barneseng med lengde ca 150cm. De originale Haslaene hadde benker som kunne slås ned akterut, fiskebrønn under dørken og luke over propellen i tilfelle taufangst. Broderens har ingenting av dette, så jeg antar at det enten er en sen modell der dette er fjernet eller at den er produsert etter at Delta Plast overtok formene en gang rundt 1980 (tror jeg). Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
:båt1 Svart 6.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2010 Så du mener at det er Deltaplast som har produsert alle de "Haslaene" som ligger på finn å andre steder??? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Januar.2010 Del på Facebook Svart 6.Januar.2010 Nei, Hasla produserte disse selv i mange år. Men da de avsluttet produksjonen kjøpte Delta formene, og fortsatte produksjonen. Da under navnet Delta 26. Men de fleste kaller dem likevel Hasla 26, ved salg, da dette merket er mer kjent... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
:båt1 Svart 6.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2010 ok, sjønner Sitér dette innlegget Link to post
blycher Svart 6.Januar.2010 Del på Facebook Svart 6.Januar.2010 Sikker på det? Den beskrivelsen passer mye bedre på min Viksund Columbi! Broderen har en Hasla, og jeg vil ikke si at den passer særlig godt til din beskrivelse. Dypgående på ca 70cm som de fleste deplasementsnekker, lite ballast og ikke spesielt tung. Jeg har aldri noen gang sett en Hasla med rigg, så her tror jeg du tar feil. Skroget er forøvrig det samme som Grinsøy 26, men overbygget og innredningen er fornyet og derfor mer innholdsrikt. Disse båtene er levert med forskjellige innredningsløsninger, og noe ble også produsert av Delta Plast under navnet Delta 26. Jeg mistenker at broderens er en slik. Innredningen i hans består av en stor køye i forpiggen med plass til 2-3, en lang benk på babord side i kabinen og en dinette på styrbord sidesom kan slås ned til en barneseng med lengde ca 150cm. De originale Haslaene hadde benker som kunne slås ned akterut, fiskebrønn under dørken og luke over propellen i tilfelle taufangst. Broderens har ingenting av dette, så jeg antar at det enten er en sen modell der dette er fjernet eller at den er produsert etter at Delta Plast overtok formene en gang rundt 1980 (tror jeg). Enig her..stikker ikke no dypere enn andre snekker,beskrivelsen passer også godt til risøren min med 110cm dypgående og 4 tonn+ men pass på! det står ofte en sjøvannskjølt 33hk yanmar i disse..de begynner jo å bli noen år nå Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 6.Januar.2010 Del på Facebook Svart 6.Januar.2010 (redigert) Hasla26 stikker 90 cm ned og veier ca 3 tonn og 2,75 bred Har tatt ut Yanmar 33 80 mod, som satt i,denne var meget god solgte denne for 20000. Redigert 6.Januar.2010 av Hasla 26 (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
alma Svart 6.Januar.2010 Del på Facebook Svart 6.Januar.2010 Selvfølgelig er jeg sikker på at denne blei kunne utstyres med rigg å seil. Samme som feks saga 27. Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 6.Januar.2010 Del på Facebook Svart 6.Januar.2010 Det er korekt kan nok sette seil på denne,er plate på dekk til og sette riggen nedi eller stolpen .Men mangler i hvertfall på min det som skal sette denne fast nedi i båten. Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.