nimba
....hmmm blir litt flau når ser forrige innlegg ca 7 mnd siden !!! Vel vel... Vinteren I år har vært veldig annerledes enn tidligere kan man si , ingen prosjekt knyttet til båten , så det har egentlig ikke vært så mye å legge ut om her kan man si .
Burde selvsagt avsluttet fjor-året annerledes , men vår -sommer og høst var supertravel og så kan jeg vel innrømme at en annen hobby jeg har prioriteres mer en dette , det handler selvsagt om båt... > gamle båt motorer , litt samlemani og litt restaurering både av innenbords og utenbords , så nå planlegges et lite "museum" I et naust som er under oppbygging .
Jeg må også innrømme at jeg ser for meg å selge båten etterhvert , enten I år eller neste år ? familien minker stadig så behovet endres , dessuten bruker vi skjærgården mer og mer til dagsturer , så kansje få tak I noe mindre som egner seg bedre , tiden får vise...
Vel , før det kan bli noe handel må jeg ihvertfall fixe alt ombord ferdig , det var planen I vinter , men det toget har gått så blir vel å vente til vinteren slepper taket .
Ok , då er det vel på tide med litt "morro" her... var taket I hovedkabinen jeg holdt på med sist ...det består av 3 deler og ble laget helt nye pga. umulige limrester og fuktskader på de gamle platene . Underveis fikk jeg også en ide om ny belysning , så den gamle rosetten midt I taket havnet dermed I bosset..
Du vet oppussing...det ene tar med det seg andre , platen I front sto jo selvsgt ikke I stil med taket lenger så da var det bare å hive seg rundt
Skinnfelling...
Så noen runder med BT sin limfjerner , bruker tapetknivblad til å scrape etterpå , skikkelig griseri dette
Trekking...
Så ble det selvsagt nye "leselamper" på den nye veggen over sengen....
Så var det belysningen I taket....lister kappes etter nøye målinger I båten , det er meningen å felle inn spotter I listene
Denne saken her skal passé bra , den bygger mindre en listen I høyden og mindre enn listen I bredden
Huller mekkes...
Så freses det spor til ledninger