UnnaMed Startet 5.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 5.Januar.2010 Jeg holder på med en modell av Colin Archer RS No1. Et par riggdetaljer kalles kindbakker på dansk og gripes på engelsk. Det ser ut som et beslag der gaffelbommen møter masten, men jeg skjønner ikke hvordan det skal festes og brukes. Kan noen hjelpe meg? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2010 Kindback Kilformat stycke av trä eller annat material som parvis fästs vid mast eller annat rundhult för att hindra stagöglor eller ringbeslag att glida ner. Kindbackar är också timmer som i sidled stöttar den inre ändan av ett bogspröt. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
UnnaMed Svart 5.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2010 Tusen takk, dette passer akkurat. Sitér dette innlegget Link to post
Hallais Svart 5.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2010 Modellen bygget jeg selv for 2 vintre siden. Hadde trøbbel med den detaljen, men "jukset" den bort. Var rimelig fornøyd alikevel. Sitér dette innlegget Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.