Jump to content

Vanntemperaturer ytre oslofjord nå?

Lukabella

Recommended Posts

I dagens papirutgave av Fredrikstad Blad står det om noen av hvalerfiskerne og hvordan de blir påvirket av kulden.

Fra FB:

"En av veteranene i rekefisket, Helge Jørgen Jørgensen på Tennskjær synes ikke kulda i skrivende stund er noe problem.

- Det er fortsatt såpass varmt i vannet at vi har rødmanet langs skutesiden. Jeg skal medgi at noen dager merker vi kulda mer enn vanlig, men vi må nok helst ut i februar for at vi skal få isdannelser av betydning her, sier Jørgensen.

Verken i Utgårdskilen, i farvannet rundt Skjærhalden eller i sundene mellom øyene er det isdannelse av betydning.

- En årsak til det er at vi over lengre tid har hatt en stabil fralandsvind fra nordøst, sier rekefisker Jørgensen.

- Den vindretningen blåser det kalde overflatevannet til havs, og opp fra dypet kommer varmere vann. Men det vi frykter mest er når Østersjøen fryser og vi får de tykke isflakene drivende nordover i Kattegat mot våre farvann, sier Jørgensen."

Ideell båt er den som ikkje får større fart

enn at føraren reagerer like snart

Bra dt i allefall er + grader i vannet.

Skal til Borre havarivern skole å ha OLF refresh kurs nå i dag.

Er jeg redd vi må ut å bade. Simulert helikopter rescue og flåte øvelse, forgår normalt i sjøen.

-16 og nord østlig bris 10ms. Skal nok bli J...... kaldt nedpå brygga.

Gleder meg :cryin: :cryin: :cryin: :cryin:

Helivelt er innendørs basseng i morgen

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...