Sleipner93 Startet 6.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 6.Januar.2010 Hei! Lurer på om det finnes evt. hvor det selges 220v han kontakter som er gjennomgående? Skal legge opp et veldig enkelt landstrømopplegg i båten å trenger en en kontakt på styrhusveggen hvor jeg bare kan koble til en vanlig skjøteledning. Finnes noe slikt? Finner noen på clas ohlson men de er CEE kontakt og 3fas... Sleipner93 Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 6.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2010 Ja det fines og heter da apparatkontakt lages blant annet av Philip Hauge (ABB). Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 6.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2010 (redigert) Jeg søker opp apparatkontakt på Elfa og får opp slike standard strømkontakter til strømforsyninger i PCer? Det er ikke det jeg er ute etter, standar veggkontakt bare han type og gjerne med lokk over når den ikke er i bruk... Noen elektriske gressklippere har blant annet dette...(Ikke med lokk over riktignok..) Noe ala denne bare med han kontakt.. http://www.clasohlson.no/Archive/Images/Pr..._101052_646.jpg Redigert 6.Januar.2010 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 6.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2010 (redigert) Du er inne på noko der med gressklipper. Hør på ein maskinforetning som selger slik, evt snøfres ol red: ps....de runde blå er ikkje 3fas alle. Det er 2 pinner til fasen og ein til jord. Slik har da vel alle? og så en overgang. Vanlig det. Redigert 6.Januar.2010 av Sæbø (see edit history) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Sleipner93 Svart 6.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2010 Ja... Hvordan kobler dere som har opplegg i båten til landstrømmen med vanlig kontakt? Eller brukes gjerne ikke vanlig kontakt? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2010 Du må nok over på en sånn blå og grå industrikontakt (Philip Hauge type), med tre pinner. Slike finner du på Biltema, blant annet... Ellers så blir det jo snakk om et fast anlegg ombord med en gang du gjør noe slikt, og da må det utføres av godkjent installatør. Lager du derimot et hull og trer skjøteledningen inn, er det fullt lovlig å rigge til selv... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sleipner93 Svart 6.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2010 Okei, finnes det overganger til disse kontaktene da? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2010 Javisst! Biltema har overganger også, til en rimelig pris! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sleipner93 Svart 6.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2010 Eller kan jeg bare kjøpe en kontakt som passer den typen å ha en kort ledningstump med vanlig han kontakt i andre enden? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2010 Ja, det går jo. Eventuelt skifte kontakt også på skjøteledningen. Så har du en ledning kun til dette formålet. Jeg har laget meg skjøteledninger som kan brukes som overgang begge veier, da begge typer kontakter blir benyttet om hverandre i gjestehavnene. Så da er det greit å ha noe som passer... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Junke Svart 6.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2010 Hei er det noe slikt du mener? http://www.maritim.no/product.aspx?id=2369...upkey=006002050 Du må i hvertfall IKKE sette på han kontakt på "båtenden" av skjøteledningen! Det er farlig, da disse vil være strømførende, om du har koblet til land delen først Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2010 er det noe slikt du mener? Javisst! Du får den også uten boksen, den blir billigere da... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sjøga Svart 6.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2010 bruk defa sin motorvarmerkontakt liten og genial med lite lokk. kan eventuelt også monteres inne i dreggluke forran om det er plass inne for å borre hull. http://www.biltema.no/Bil---MC/Biltilbehor...il/Motorvarmer/ Sitér dette innlegget Link to post
Knut T. Svart 6.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2010 bruk defa sin motorvarmerkontakt liten og genial med lite lokk. Denne monterte jeg for et par år siden for å få en kontakt ned i motorrommet, til batt. lader. Enkelt og greit. Sitér dette innlegget Besøk min hjemmeside Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt) Link to post
Nemo Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Her er en fra CO. Veggmontert kontakt Sitér dette innlegget Link to post
Farco Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 I båt er det vel bare dette som gjelder: Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
skibsplast ohoi Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Den siste der så flott men kostbar ut. Har du noe pris? Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Farco Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Jeg er "fersk" her, så jeg vet ikke om jeg har lov til dette, men tar sjansen da jeg regner dette for å være informasjon: Prisliste. Se side 4. Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
skibsplast ohoi Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Send en IM til Ingar om hvordan du skal gjøre dette. Mener det skal stå at du er leverandør i medlemsinfoen din. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Sleipner93 Svart 7.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Ja, det går jo. Eventuelt skifte kontakt også på skjøteledningen. Så har du en ledning kun til dette formålet. Jeg har laget meg skjøteledninger som kan brukes som overgang begge veier, da begge typer kontakter blir benyttet om hverandre i gjestehavnene. Så da er det greit å ha noe som passer... Havner nok på denne løsningen til slutt... Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Havner nok på denne løsningen til slutt... Du har ikke nevnt noe om du ønsker at delene skal tilfredsstille minimumskravene. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 8.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Hva er minimumskravene da? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.