Capitaine Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Hvilke regler er det du henviser til? Hvis du mener regler om lovlig fart så er det som jeg sa mulighet for å endre dette mekanisk ved å begrense gasspådraget. Det er nok ikke nok om man ser hva § 5 i "Forskrift om krav til minstealder og båtførerbevis mv. for fører av fritidsbåt" sier(utheving av meg): § 5. Minstealder Fører skal være fylt 16 år dersom fritidsbåten: a) kan oppnå større hastighet enn 10 knop (18,5 km/t) ved motordrift, eller b) har motor med større ytelse enn 10 HK/7,5 kW. Ellers er jeg enig med deg i at lover og forskrifter skal etterleves. Men det vil alltid være slik at noen forskrifter og lover er det mer alvorlig å bryte enn andre, uten at jeg lister opp noen konkrete eksempler. Uansett liker ikke jeg personlig at man benytter slike fora til å forsvare lovbrudd og kriminalitet. Men kanskje man ikke kan vente annet når enkelte rikspolitikere, som endatil bør opptre som gode rollemodeller etter min mening, bryter forskrifter og lover så det holder, ref. mange nyhetsoppslag i media de senere år. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Men kanskje man ikke kan vente annet når enkelte rikspolitikere, som endatil bør opptre som gode rollemodeller etter min mening, bryter forskrifter og lover så det holder, ref. mange nyhetsoppslag i media de senere år. I følge en tidligere visepresident i norges lovgivende forsamling, Stortinget, så er det umulig å ikke bryte lover og regler i Norge! Pathfinder - Jeg tviler ikke på at du kan "drekke" meg under bordet da jeg er bortimot avholdsmann, du er helt sikkert sterkere enn meg også og for alt hva jeg vet så er du sikkert også bedre utstyrt i "underetasjen". Forøvrig så er "øya" mi såpass store at jeg bare eier en liten del av den, ca 8 mål, de øvrige hundrevis av mål eies av en rekke personer, men jeg tror ikke du har noe ønske om å møte noen av dem da de stort sett alle ammen har tillat sine barn å kjøre ulovlig i åresvis! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Superkul Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 (redigert) psden aktuelle jolle ble solgt for fem år siden og barna har fyllt 20 for lengst griseflaks sa suveren suverin sigbjand : typisk slike tilfeller hvor man blir veldig vis og etterpåklok trodde di fleste godt voksne hadde en eller annen historie di husker med slike tragiske utfall og tok LÆRDOM av dem men noen har skyggelapper og tror regler etc er lagd for morroskyld og at godeste mouchi hevder sin rett til og leve på gråsiden i en slik sak er meg ganske uforståelig blir nesten like dumt som fyllekjøreren som ble torpedert i sia av en annen (edru) billist og skjønte ikke helt hvorfor han skulle få skylda politi svarte kjappt : du har drukket og skulle ikke vært der!!! Redigert 7.Januar.2010 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Jawik Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 (redigert) Forøvrig så er "øya" mi såpass store at jeg bare eier en liten del av den, ca 8 mål, de øvrige hundrevis av mål eies av en rekke personer, men jeg tror ikke du har noe ønske om å møte noen av dem da de stort sett alle ammen har tillat sine barn å kjøre ulovlig i åresvis! Huff å huff. Nå avslørte du jo også naboens oppførsel på øya og hans barn. Tar du risken på å bruke hytta nå ? Kan jo hende at en eller annen lensmann i båt får lyst til å hanke inn noen bøter en sommerdag når naboens poder er ute å ferdes. Muligens han kan gjøre en storfangst rundt øya Synes jeg hører hyttepraten fra naboene: "Det var Mouche som satte igang dette. Dere vet han fra baatplassen" "Og nå må vi pinadø ta årene fatt for å nå polet" Redigert 7.Januar.2010 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Pathfinder Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 og for alt hva jeg vet så er du sikkert også bedre utstyrt i "underetasjen". Skal du begynne å rote i underlivet mitt også nå da? Det finnes sikkert avholdsfolk med skikkelig redskap, så nå tror jeg du gjør deg unødvendig liten. <--- den var fra kona Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 I følge en tidligere visepresident i norges lovgivende forsamling, Stortinget, så er det umulig å ikke bryte lover og regler i Norge! Det kan være en viss mulighet for at slike uttalelser svekker moralen hos folk flest. Det er ikke første gang Hagen er ute i hardt vær når det kommer til tokning av og etterlevelse av forskrifter og lover. Det overrasker meg heller ikke at han prøver å forsvare det når det er til hans fordel. Men han er snar på pletten når det gjelder å kritisere andre som ikke følger samfunnets lover, forskrifter og retningslinjer. Hagen er uansett i godt selskap da han ikke er den eneste politikeren med svin på skogen. Det er bare å ta et søk på google eller andre søkemotorer. Men nå har tråden sporet av, som vanlig får man nesten si. Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 (redigert) Redigert 7.Januar.2010 av sjøman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 dirrer i spenning hva moucier kommer med Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
VO`n Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Lurer på om Larsen123 (som forøvrig var trådstarter) fikk svar på sine spørsmål Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Lurer på om Larsen123 (som forøvrig var trådstarter) fikk svar på sine spørsmål Tror nok Larsen har lært litt av hvert om oss voksne ja. Kanskje han er fra "øya"? Sitér dette innlegget Link to post
WhiteShark226 Svart 7.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Tror nok Larsen har lært litt av hvert om oss voksne ja. Kanskje han er fra "øya"? Jada,har da fått noen svar Sitér dette innlegget Link to post
kaptein02 Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Forstår ikke hvorfor dere vil ha disse småbåtene. Få dere en litt større saktegående båt, reis på langtur å kos dere med overnatting på en øy. Det er utrolig hvor mye morro man kan få ut av en slik båt! Jaudå. Det var ikkje eit alternativ for meg for snart 2 år sidan då eg skulle kjøpe min første båt med rattstyring (Hadde ingen/lite erfaring med det,så er vel best å få erfaring i ein litt mindre båt først.) Derfor valgte eg ein liten 12 fotar med overbygg,for å få erfaring med å styre med ratt. Har vurdert å selge jolla, for å gå over til snekke. Eg ligg vel som regel bare å daffar i ca 10 knop. Vurdert snekke både grunna plass,drivstoff økonomi, og at eg i sommar fekk "tre fots sjuka" Men no har min ste far gått til innkjøp av ein 25 fotar, so ser ikkje heilt behovet for å kjøpe endå ein båt på 20fot. I tillegg skal eg flytte vekk for studier etter sommaren,og då blir det vel ganske lite brukt. Blir vel ikkje sånn at eg tar med båten dit eg flyttar på hybel, desverre! Sitér dette innlegget Kæptn båtløs... Link to post
Mouche Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Kan jo hende at en eller annen lensmann i båt .............. Man skal jaggu meg lete godt for å finne noe slikt! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
skibsplast ohoi Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Ikke jeg, har lensmannen bare noen hundre meter lengre inn i fjorden Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
hifo Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Jeg må virkelig si jeg er stolt av å være medlem på et forum med så mange (skinn)hellige personer! det må da være lov for andre å være lovlydig mouche, selv om ikke du er det... det må tilogmed være lov å forfekte lovlydighet overfor andre. Pathfinder - Jeg tviler ikke på at du kan "drekke" meg under bordet da jeg er bortimot avholdsmann, du er helt sikkert sterkere enn meg også og for alt hva jeg vet så er du sikkert også bedre utstyrt i "underetasjen". se her ja. nå nærmer du deg den menneskelige egenskapen ydmykhet. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
VO`n Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Fra lovlig / ikke lovlig bruk av motor til størrelse og muskler, må si denne tråden blir mer og mer underholdene... Vil tro han Larsen blir mer og mer imponert over nivået her... Men hva synes dere om de små " drittungene" som driter i fartsgrenser Ordet drittunge har ingen ting med alder å gjøre Larsen, men det tror jeg du har fint oppfattet selv Sitér dette innlegget Link to post
WhiteShark226 Svart 7.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Kommentar fra moderator:Innlegget er satt usynlig da det ikke følger reglene for sitering. Fra lovlig / ikke lovlig bruk av motor til størrelse og muskler, må si denne tråden blir mer og mer underholdene... Vil tro han Larsen blir mer og mer imponert over nivået her... Ordet drittunge har ingen ting med alder å gjøre Larsen, men det tror jeg du har fint oppfattet selv Tror nok ikke det! Sitér dette innlegget Link to post
kaptein02 Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Kan jo hende at en eller annen lensmann i båt Haha, no fekk du meg til å le godt! Ser for meg lensmannen komme fræsande på ein vannscooter! :lol: :lol: Er vel bare å overgi seg Sitér dette innlegget Kæptn båtløs... Link to post
Superkul Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Man skal jaggu meg lete godt for å finne noe slikt! om du aldri har sett han rundt øya di så finner han deg den dagen ungen din har barbert en øynabo med prop e.l on fantasi island Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Mouche Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Nå er det vel heller slik at jeg blir meget overrasket om det plutselig skulle dukke opp en unge som er min, i så fall blir det den ukjente ungen! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Superkul Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 overrasket har du lufta dyret på øya også???? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Capitaine Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 om du aldri har sett han rundt øya di så finner han deg den dagen ungen din har barbert en øynabo med prop e.l ...heller slik at jeg blir meget overrasket om det plutselig skulle dukke opp en unge som er min, i så fall blir det den ukjente ungen! Ingen skal kunne klandre dere for ikke å humor, det er sikkert! Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Hei SæbøIngen tvil om at man kunne diskutere opplæring i bruk av båt. Men nå er jo reglene slik de er inntil videre. Jo det er skammelig at man ikkje får kjøre gummibåt med 4hk før en også kan lærekjøre bil. Så med en slik regel, må man strekke strikken litt vel? Trenger ikkje bryte loven, bare tøye den nokre knop. Angående fart i jolla, så vil nok onkel ikkje klare å måle farten på den, og man bare nekter Man balanserer på grensen til det forbudte alltid. Til og med de skinnhellige Man ligger på nøyaktig fartsgrense. Enda dette er max tillate hastighet. Skal eg kjøpe singel og ha med heim, så kjøper eg alltid 150 kg meir enn boogi-henger'n er godkjent for. Vekt rundes alltid ned til nermeste runde 50 kg pr hjul ved kontroll. Eg har lov å ta ein og ein halv liten boks øl på båtturen pr 5 time, men eg tømmer ikkje ut siste halve boksen. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Pathfinder Svart 10.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2010 Angående fart i jolla, så vil nok onkel ikkje klare å måle farten på den, og man bare nekter Helt enig Sæbø. Det er jo politi som har bevisbyrden. Og jeg må jo inrømme at det ikke var så mange av mine egne meninger som har fremkommet i denne tråden. Prinsippet om rederansvaret er jo udiskutabelt. Men det var først når beskyldningene om relgion og skinnhellighet kom på banen at skrivekløa tok overhånd. Kona, som ikke er så intressert i dette forumet lo så hun nesten gikk lekk, og må fortsatt ta seg idet, når hun plutselig begynner å humre over alt som er skrevet her. Som hun sier: "de skulle nå bare vist hvem du er" Dette har vært en morsom tråd, men var vel på grensen til personlig trakasering mellom parter som overhode ikke har kjennskap til hverandre. Håper det byr seg flere anledninger Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 10.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2010 Kona, som ikke er så intressert i dette forumet lo så hun nesten gikk lekk Du får hilse å si et det er viktig å etterstramme bunnventilene jevnlig Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.