Jawik Startet 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 7.Januar.2010 I dagens "Si det i VG" har Jan Syvertsen et leserinnlegg vedrørende båtførerbevis tatt før 2002. Kan ikke gjengi det hele, men han nevner blant annet at det er avdekket store mangler i både registrering og rapportering fra sensorene til Sjøfartsdirektoratet, KNBF og Norsk Test som overtok disse registrene fra før 2002. Her ser det ut til at noen må ta denne prøven på nytt. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
M/S Bastard Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Mnja, de trenger vel ikke det så lenge de fortsatt har beviset vil jeg tro, da kan det jo bare registreres på nytt Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Mnja, de trenger vel ikke det så lenge de fortsatt har beviset vil jeg tro, da kan det jo bare registreres på nytt Det er helt riktig! Hvis man fysisk kan fremlegge beviset så er det like godt som noen registrering. Derfor kan det også være en fordel for den som sitter med et gammelt bevis, men som er usikker på om det er registrert, å henvende seg til www.norsktest.no for å bli registrert og samtidig få utstedt et duplikat.... Dette er nærmere beskrevet på Norsk test sine hjemmesider. Hvis man hverken er registrert eller har beviset tilgjengelig; da er det nok ingen vei utenom ny prøve - og man kunne sogar "risikere" å friske opp noe som var gått i glemmeboken Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Hafrsfjord Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 I dagens "Si det i VG" har Jan Syvertsen et leserinnlegg vedrørende båtførerbevis tatt før 2002. Kan ikke gjengi det hele, ............. Kanskje ufint/ulovlig å legge utklippet fra VG ut her? Gjør ett forsøk..........: Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 For dei som har teke båtførarprøven som valfag i skulen, kan vistnok også vitnemål brukast som dokumentasjon når ein ynskjer duplikat av båtførarbeviset. Men det må då naturleg nok gå fram at ein har bestått prøven. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Hansi Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Men det må då naturleg nok gå fram at ein har bestått prøven. Ja, og det gjør det vel i utgangspunktet ikke. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Mest sannsynlig gjelder dette svært får personer, og av de igjen har de fleste likevel beviset sitt...så jeg skjønner ikke helt problemet. Hadde ikke KNBF tilbudt seg å dekke testen for ham, ville vel heller ikke dette vært noe å skrive om. Det dukker opp slike spørsmål fra tid til annen og det finnes alltid en utvei selv om ikke KNBF betaler for det. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 8.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Innlegget fra 29.12 forteller om dette problemet til Felix. Jeg har ikke dette. Noen andre som har tilgang til dette ? Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Oteren Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Hvis man fysisk kan fremlegge beviset så er det like godt som noen registrering.Derfor kan det også være en fordel for den som sitter med et gammelt bevis, men som er usikker på om det er registrert, å henvende seg til www.norsktest.no for å bli registrert og samtidig få utstedt et duplikat.... Hvorfor skal en kaste kr 280 + ekspedisjonsgebyr rett ut av vinduet? Min løsning er å fortsette å ha mitt gamle lesebevis, har greid å beholde det i skuffen hjemme i over 20 år. Nå må jeg legge det en lur plass i lommeboken eller i båten. Før jeg gjør det kan jeg ta en kopi av det å legge i samme skuffen som det gamle lå. I tillegg kan jeg scanne det og legge inn på PC'en. Dersom jeg mot formodning skulle miste original-lesebeviset, kan jeg bare sende mail til Norsk Test å få en dublikat. Men jeg skal prøve å beholde det gamle beviset, er såpass fornøyd med bilde av en ung tenåring på det... Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Innlegget fra 29.12 forteller om dette problemet til Felix. ............ Noen andre som har tilgang til dette ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.