Landvikstranda Startet 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 7.Januar.2010 Noen som vet hva et MS 3 gear med 40 mm aksel tåler? Gearet står på en TAMD40B (165 hk) i dag, men jeg kunne tenke meg å bytte den ut med en KAD42(230 hk) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Det er vel på grensen, men kommer an på utvekslingen.. mener at MS4 gearet er helt på kanten på en 41 motor og utvekslingen er 1,93 eller mer iallefall.. men dette er tatt på husken og basert på egen erfaring en ødelagt MS4 kasse på en 41A motor... Hadde nok valgt en HS1 kasse her... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
LarsB Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 MS 3 ble bare levert på TAMD 40 og maks 158 hk. Senere utgaver av TAMD 40 har MS4 som er forsterket iforhold til MS3 TAMD 41 (192 hk) har MS4 og MS5 KAMD 42 har vel blitt levert med MS5 og HS1 men MS3 blir for svakt. Undersøk hva et nytt Hurth HS 450 eller HS 630 koster. Det er de gearene som ble levert på nyere KAMD 43 / 44 og 300. Larsb Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 MS4 stod på VP motorer opp til 200HK, og ble for svake, mange havari på de. Bør ikke prøve med MS3 på 230HK. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2010 Si fra om du vil selge gearet, jeg kjøper det. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Landvikstranda Svart 8.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 ok. Takk skal dere ha Da tenker jeg at jeg lar det være som det er. Det hadde bare vært litt gøy å teste åssen båten gikk med den 42 motoren. Men det blir for mye styr og kostbart så lenge en må til å skaffe seg et annet gear. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 ........(............)....... har MS4 som er forsterket iforhold til MS3 Larsb Kan nokon finne ut kva som er forskjellene? Bortsett fra navnet då trur de er like eg Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.