Jump to content

volvo penta gear. type MS 3. hvor mye tåler det?

Landvikstranda

Recommended Posts

Det er vel på grensen, men kommer an på utvekslingen.. mener at MS4 gearet er helt på kanten på en 41 motor og utvekslingen er 1,93 eller mer iallefall.. men dette er tatt på husken og basert på egen erfaring en ødelagt MS4 kasse på en 41A motor... Hadde nok valgt en HS1 kasse her...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

MS 3 ble bare levert på TAMD 40 og maks 158 hk.

Senere utgaver av TAMD 40 har MS4 som er forsterket iforhold til MS3

TAMD 41 (192 hk) har MS4 og MS5

KAMD 42 har vel blitt levert med MS5 og HS1 men MS3 blir for svakt.

Undersøk hva et nytt Hurth HS 450 eller HS 630 koster. Det er de gearene som ble levert på nyere KAMD 43 / 44 og 300.

Larsb

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...