Jump to content

Noen med erfaring med Mercruiser dieselmotor kontra volvo ?

Tom Rør

Recommended Posts

Hva slags mercruisermotor er det snakk om? Jeg har inntrykk av at mercruiser-dieselene generelt er bra, utenom minstemann 1,7 som det har vært litt trøbbel med. endel av de reklamasjonene jeg har håndtert på disse motorene har skyldes wastegateventiler som har rustet fast ifm. vinteropplag. Dette er jo en enkel sak å kontrollere hver vår, og den skal smøres opp ifm vinterkonservering. DA slipper man dette problemet. Flestreparten av de alvorlige reklamasjonene jeg har håndtert på disse motorene skyldes nesten utelukkende dette, ellers virker motorene bra, og elektronikken er langt mindre sårbar enn mange andre tilsvarende motorer.

Skal kikke på noen båter, og den ene har Kad 43, mens den andre har Mercruiser med aksling.

Er det ene bedre enn det andre?

Mvh: Tom

Volvo Penta KAD 43 er vel den mest driftsikkre motor VP har produsert. Denne i kombinasjon med 290 drev er en meget driftsikker løsning. 290 drevet har høyere virkningsgrad (mindre effekt tap) i forhold til bravo drev. Både motor og drev er svært vedlikeholdsvennlig. Prisdifferansen i service deler/sesong er minimal i forhold til den problemfrie tilværelsen du vil ha med en slik installasjon :smiley: Lykke til med kjøpet :flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...