Tom Rør Startet 7.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 7.Januar.2010 Skal kikke på noen båter, og den ene har Kad 43, mens den andre har Mercruiser med aksling. Er det ene bedre enn det andre? Mvh: Tom Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Har du sjekket hvordan det er med tilgjengelighet/kapasitet på service/verksteder i de farvannene du vanligvis ferdes? Regner med at det er flere VP-verksteder enn Mercruiser-verksteder, men VP-verkstedene har kanskje desto mer å gjøre slik at det går opp i opp? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Ben Sin Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Gjør du reperasjoner og vedlikehold selv, kjøper du Mercruiser deler til en brøkdel av prisen til VP. Og nesten latterlig billig blir det om du henter deler fra over dammen. Hva som er best skal jeg ikke ha noen bastant mening om, men hva jeg selv ikke skal ha i båten har jeg en mening om. VP. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 8.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Fant droemmebaaten i England i dag, og den har Mercruiser.Kun gaatt 170 timer. Den er litt dyr, men jeg skal strekke meg langt for aa faa den i hus!!!! Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Fant droemmebaaten i England i dag, og den har Mercruiser.Kun gaatt 170 timer.Den er litt dyr, men jeg skal strekke meg langt for aa faa den i hus!!!! Hvilken Mercruiser i hvilken båt Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Hva slags mercruisermotor er det snakk om? Jeg har inntrykk av at mercruiser-dieselene generelt er bra, utenom minstemann 1,7 som det har vært litt trøbbel med. endel av de reklamasjonene jeg har håndtert på disse motorene har skyldes wastegateventiler som har rustet fast ifm. vinteropplag. Dette er jo en enkel sak å kontrollere hver vår, og den skal smøres opp ifm vinterkonservering. DA slipper man dette problemet. Flestreparten av de alvorlige reklamasjonene jeg har håndtert på disse motorene skyldes nesten utelukkende dette, ellers virker motorene bra, og elektronikken er langt mindre sårbar enn mange andre tilsvarende motorer. Sitér dette innlegget Link to post
bm 850 Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Skal kikke på noen båter, og den ene har Kad 43, mens den andre har Mercruiser med aksling.Er det ene bedre enn det andre? Mvh: Tom Volvo Penta KAD 43 er vel den mest driftsikkre motor VP har produsert. Denne i kombinasjon med 290 drev er en meget driftsikker løsning. 290 drevet har høyere virkningsgrad (mindre effekt tap) i forhold til bravo drev. Både motor og drev er svært vedlikeholdsvennlig. Prisdifferansen i service deler/sesong er minimal i forhold til den problemfrie tilværelsen du vil ha med en slik installasjon Lykke til med kjøpet Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Han har jo nevnt på Birchwood.. Kanskje denne han ser på med twin Mercruiser 4,2L :http://www.boatshop24.co.uk/MjE0NDA2NH5ESU...Challenger.html Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Tom Rør Svart 8.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Du er synsk du Thorlyn. Skal komme tilbake med mer info etter at jeg har kikket paa den igjen i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Kjenner bare markedet der nede litt for godt Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Tom Rør Svart 8.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Saa paa en Birchwood 370 Commando i Brighton tidligere i dag, som skulle vaere i "exelent" condition, men det begrepet er modent for revurdering hvis det er exelent. Det er litt ille at man drar for aa se paa noe som skal vaere meget bra, og finner det lurvete. Folk har vel forskjellig syn paa hva som er bra eller ikke? Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Der nede er exelent ett vidt begrep desverre.. Så meget fin ut den med Mercruiserene da.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Draco24styling Svart 9.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2010 Volvo Penta KAD 43 er vel den mest driftsikkre motor VP har produsert. : Er det riktig da? Trodde det var 41 motoren jeg Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Fantino Svart 9.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2010 Er det riktig da? Trodde det var 41 motoren jeg Begge disse omtales normalt som noe av det bedre fra VP. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.