Jump to content

Spørsmål ang løse ledninger 3 sylindret Yamaha 50 hk

morgull

Recommended Posts

Hei. Har en 3 sylindret Yamaha 50 hk fra 86 med el start og defekt powertrim som jeg skal få satt istand.

Den har 2 løse ledninger som jeg gjerne skulle ha vist hvor skal festes. Har lagt med noen bilder som viser detaljer.

Den ene ledningen har en slags plugg hette over seg. Den lå løs og var tapet over med isolasjonstape. Rett over der den ligger så er det et feste med plass til 2 ledninger ser det ut til. Den ene feste skruen der er knukket. Mistenker at det er der den løse ledningen skulle vært festet da det på den andre feste skruen er montert en tilsvarende ledning med "plugghette".

Vet noen hvilken misjon denne ledningen har? Er plass til å montere den løse ledningen på den feste skruen hvor den andre er festet. Er det mulig?

Den andre ledningen jeg lurer på er en rød ledning med sikring som ligger rett under starteren. Ledningen er ikke festet i den ene enden. Finner ikke ut hvor den skal monteres.

Skal den føres frem til nøkkelstart/fjernkontroll?

Jeg fikk med panel med nøkkelstart og dødmannsknapp samt fjernkontroll, men ikke kabelen fra dette og til motoren. Skal kjøpe den. Mulig den røde kabelen forklarer seg selv når jeg får kjøpt kabelen..

Takknemlig for svar.

yamaha_50_hk_.jpg

yamaha_50_hk_bedre_bilde_.jpg

Redigert av morgull (see edit history)

<p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55

Takk for at du gidder å sjekke opp Ahamm. Kabelen koster sikkert flesk hos yamaha forhandler. Skal sjekke ut ebay om det ligger noen der for salg.

Trenger også ny powertrim pumpe til den. Den er dyr her hjemme. Skal sjekke ut ebay ang den også.

Redigert av morgull (see edit history)

<p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55

Send en im til Droll han er proff på dette. :yesnod:

Han er ekspert på mercury ikke yamaha.

Post det samme spørsmålet på iboats.com

Spør etter "Rodbolt", han kan det elektriske på yamaha i blinde.

Et tips. Finn den tilsvarende amerikanske modellen på din motor på boats.net

Motorene er identiske, bare forskjellige navn.

Bruk den benevnelsen på din motor når du spør så skjønner de hvilken du prater om.

Lykkelig Dracoeier ^_^

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...