ahamm Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Men om Skagerak fryser til så går det jo kjapt til Skagen med bil da. Da kan man kjøre snøscooter, mye mere morro. I tillegg har man en sjanse til å komme over råkene fra skipstraffikken Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
SandAnker Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Dette kommer til og bli litt av et syn.... Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Harry konvoi med snøscootere for og handle inn før sommeren Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Farco Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Har dere hørt om bonden som ringte til kjøpmannen for å be om kreditt. Den prøvde jeg meg på også i fra Kragerøskjærgården når jolla lakk som verst, og kjærringa ville ha med lommeboka mi. Satt på ramma i 2 dager p.g.a. ett dårlig blåskjell Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Gunga Din Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 (redigert) Da kan man kjøre snøscooter, mye mere morro. I tillegg har man en sjanse til å komme over råkene fra skipstraffikken Här kör Aschberg över Kalix älv – på skoter en annen skoter...... eller motorsykkel Redigert 8.Januar.2010 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Trulte37 Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 (redigert) Njæ, blir nok heller til at jeg lager et rakettdrevet fremkomstmiddel av et akebrett eller fjellpulk eller luftmadrass eller sånn. Rett ut til Torbjørnskjær, 5 min og en kopp kaffe der, og så rett babord til Strømstad. Fremme på 15 min. med istapp på nesa. Redigert 8.Januar.2010 av Trulte37 (see edit history) Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
fiskebat Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Snøskuter er vell like kriminelt som vannskuter , når det fryser igjen så er det nok bedre med bil . Da må en håpe att nyttekjørerne merker bilene sine såpass bra att det ikke oppståes missforståeleser med matpakkekjørene om vikeplikten. Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 (redigert) Jeg har levd så lenge, at jeg husker jeg gikk på skøyter på Larviksfjorden og at det blei kjørt opp råk til Petter Wessel. De som er ennå noen år eldre påstår å huske, at det blei kjørt med bil til Svenner. En ting jeg også mener å huske er : Etter en kald vinter kom det alltid en lang og skikkelig varm sommer. Så nå kommer vi til å få en sommer vi virkelig kan glede oss til, jeg har allerede begynt Redigert 8.Januar.2010 av Finn Erik Helberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 En ting jeg også mener å huske er : Etter en kald vinter kom det alltid en lang og skikkelig varm sommer.Så nå kommer vi til å få en sommer vi virkelig kan glede oss til, jeg har allerede begynt Så sant så sant Sommern 2010 må bli bra... ellers blir det campingbil Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
ahamm Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Snøskuter er vell like kriminelt som vannskuter , når det fryser igjen så er det nok bedre med bil . Er faktisk lov å kjøre snøskuter på sjøisen. Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
ivar Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Håper det fryser til slik som det var vinteren 86/87. Isvinter i Skagerak 86/87 , isvinter rundt Svalbard i 97/98 (skulle visstnok være mulig å kjøre bil fra Longyearbyen til Ny-Ålesund - men tror ikke det var noen som prøvde) Og nå , ny lang kuldeperiode med mye is sørpå. Passer ganske bra med sola's 11 års syklus etter min mening... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
chagall Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 Passer ganske bra med sola's 11 års syklus etter min mening... Tja.., 1966 var jo ifølge det jeg har lest den kaldeste vinteren siden 1900, så `Ivars 11 års syklus` er nok ikke så "umulig". Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 9.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2010 (redigert) er vel ikke akkurat 'min' syklus... http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_variation edit:visstnok litt uenighet ang temaet... http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/06/30/539584.html edit 2: dette foredraget skulle vært interessant å sett live: http://www.ngfweb.no/docs/ngf2006_foredrag_13_brekke.pdf Redigert 9.Januar.2010 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hansi Svart 9.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2010 (redigert) Litt is ut på bukta er bare fint. Som nevnt av andre i tråden var siste skikkelige isvinter i 86 / 87. Den gangen var jeg å sparket utpå Rognsfjorden og fisket. Vi sparket rundt Langesundstangen. De som var dristigere tok bilen ut til Stråholmen og Jomfruland . Redigert 9.Januar.2010 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 9.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2010 Ikke er det fartsgrense heller. ...bare husk 5 knos grensen når du nærmer deg land Håper de som mener at en kald vinter etterfølges av en varm sommer har rett. Det trenger vi nå etter et par sommer med "så som så" (Jaggu rima det gitt!!) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 9.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2010 En ting jeg også mener å huske er : Etter en kald vinter kom det alltid en lang og skikkelig varm sommer. Jeg pleier å si at summen av været er likt fra år til år så da kan man tenke seg at en kald vinter gir en varm sommer, men det kan også bety at våren blir varm, sommeren kald og høsten varm. De fleste tenker på siste sommer som kald, men hvem husker at høsten var varm? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
enter4u Svart 9.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2010 Hmmm. Husker for noen år siden at vi jobba i t-skjorta i oktober en gang. Lurer på om det var i 1998 eller 1999 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.