Jump to content

Skagerrak kan fryse

o-hjelen

Recommended Posts

Njæ, blir nok heller til at jeg lager et rakettdrevet fremkomstmiddel av et akebrett eller fjellpulk eller luftmadrass eller sånn. Rett ut til Torbjørnskjær, 5 min og en kopp kaffe der, og så rett babord til Strømstad. Fremme på 15 min. med istapp på nesa. :crazy:

Redigert av Trulte37 (see edit history)

Ideell båt er den som ikkje får større fart

enn at føraren reagerer like snart

Jeg har levd så lenge, at jeg husker jeg gikk på skøyter på Larviksfjorden og at det blei kjørt opp råk til Petter Wessel. De som er ennå noen år eldre påstår å huske, at det blei kjørt med bil til Svenner. :eek: En ting jeg også mener å huske er : Etter en kald vinter kom det alltid en lang og skikkelig varm sommer.

Så nå kommer vi til å få en sommer vi virkelig kan glede oss til, jeg har allerede begynt :cheers:

Redigert av Finn Erik Helberg (see edit history)

Håper det fryser til slik som det var vinteren 86/87. 

Isvinter i Skagerak 86/87 , isvinter rundt Svalbard i 97/98 (skulle visstnok være mulig å kjøre bil fra Longyearbyen til Ny-Ålesund - men tror ikke det var noen som prøvde) 

Og nå , ny lang kuldeperiode med mye is sørpå.  

Passer ganske bra med sola's 11 års syklus etter min mening...  :confused:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

er vel ikke akkurat 'min' syklus...

http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_variation

edit:visstnok litt uenighet ang temaet...

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/06/30/539584.html

edit 2: dette foredraget skulle vært interessant å sett live:

http://www.ngfweb.no/docs/ngf2006_foredrag_13_brekke.pdf

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

En ting jeg også mener å huske er : Etter en kald vinter kom det alltid en lang og skikkelig varm sommer.

Jeg pleier å si at summen av været er likt fra år til år så da kan man tenke seg at en kald vinter gir en varm sommer, men det kan også bety at våren blir varm, sommeren kald og høsten varm. De fleste tenker på siste sommer som kald, men hvem husker at høsten var varm?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...