FOX Startet 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 8.Januar.2010 Min 3 år gamle Merkury 6 hk ble stjålet fra hyttejolla natten før jeg skulle ta opp jolle og motor.(Grrrr). (Med egenandel=4000,- blir det ikke stort å få i erstatning, det var en motor til over 14000, Har av en kammerat fått en 9,9 hk Merkury,langstammet, (jolla, 13-fots Selco er for kortstammet), som er merket på siden "Sailpower". Den har serienummer: 9479165. Den kan vel ikke være "hønngammel", den har gearskift på styrespaken sammen med gass. Har også samme bensintilkopling som den motoren som ble stjålet. Hvilket år er denne produsert? Må vite det for å forsikre jolle og motor for neste sesong. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 8.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2010 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=16818 Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 9.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2010 Irriterende når motor blir stjålet. Ikke la dag lure til å godta alt for lav verdi på motoren. Når min 1 år gamle motor ble stjålet ble den av If først verdsatt til 4000, altså det samme som egenandelen. Jeg godtok ikke dette, men de sto på sitt. De ga seg først når jeg ba dem dokumentere hvor jeg kunne få kjøpt en 1 år gammel 6hk til 4000. Det er nemlig de det sto i forsikringspapirene, at jeg skulle få erstattet det det kostet å kjøpe en tilsvarende gjenstand som den som ble stjålet. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
FOX Svart 9.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2010 Tusen takk for svar begge to! Fant ut at den må være en -87 mod. Jeg har også 4000 i egenandel men har ikke hørt et kvidder fra forsikr.selsk. Sendte skademelding 28.nov. Sitér dette innlegget Link to post
Lukabella Svart 9.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2010 ... har ikke hørt et kvidder fra forsikr.selsk. Sendte skademelding 28.nov. Jeg tror det tar minimum tre måneder før du kan få tilbud om oppgjør grunnet tid til "etterforskning". Min påhenger ble stjålet 2008 og da tok det tre måneder etter innlevert skademelding mm før jeg fikk ett tilbud... Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 9.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2010 Har du levert kopi av politianmeldelsen er det jo ingen grunn for forsikringselskapet å vente, saken blir jo henlagt uansett. Mens du venter vil jeg anbefale deg å kontakte ulike firmaer i området der du bor, og be om pris på tilsvarende motor som den som ble stjålet. Jeg oppdaget motoren stjålet på St Hans og fikk erstatningen i Oktober. Derfor kommer jeg aldri til å bruke If igjen. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.