fem@il Svart 10.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2010 Skjønner ikke hva som er så galt i dette her er spørsmålet hva er en god familieseilbåt Det som er galt,vel og merke etter min mening,er at vi IKKE snakker om familieseilbåter når det er båter på 40 fot+ eller eks.2-3mill. Hva slags familier snakkes det om?? Er Merce ML 500 eller BMW X5 ,Volvo XC90 "famliliebiler" også ?? det er vel ikke snakk om hva noen få har råd til eller tar seg råd til?? Det er vel snakk om "årets familieturseiler",en form for "folkbåt"a la 2010?? Mulig jeg har missforstått totalt,men hergår det helt av "skaftet". Man kan da ikke glemme pris mm "for en stakket stund",når man skal kåre "årets familieturseiler"?? mvh fem@il Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 10.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2010 Nåja, en 150 fots yacht vil da også bli en glimrende familiebåt. Ang. stabiliteten på Ovni og andre senterbordbåter er den vanligvis nokså betryggende med gjerne over 40% av depl. som innvendig ballast samt høy skrogstabilitet. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 10.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2010 (redigert) Vel nå er det sånn at det ikke er jeg som har valgt disse båtene i avstemningen det er vel en samlet gruppe journalister og de bruker ordet familieseilbåt , ikke folkebåt. Samma det. Jeg mener forresten at ML500 X5 og XC90 er fine familiebiler , det er rimelig OT men jeg ser ikke noe feil i å sette en familie inn i en slik bil. Redigert 10.Januar.2010 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 10.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2010 Man skal da ikke ha serlig stor familje før en trenger en 40 foter om en tilbringer en del uker i båten. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 Nei jeg vet heller ikke hvordan de tenker som har valgt disse båtene, men snakker en om familieseilere vil vel jeg har tatt et utvalg i den pris-og størrelsegruppen som en statistisk finner majoriteten av familiebåter. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 Jeg mener forresten at ML500 X5 og XC90 er fine familiebiler , det er rimelig OT men jeg ser ikke noe feil i å sette en familie inn i en slik bil. Det er vel neppe noen som er uening i at det ikke er feil å sette en famile i en slik bil, men det sørgelige er at disse farkostene koster "skjorten og litt" og dermed er det kun et fåtall av familene som har råd til dette... I Likehet med at det kun er et fåtall av familene som har råd til og/eller ønsker å legge 3,5 mill i en famileturseiler... Dette viser vel alle salgstall at stemmer også, samt at denne avstemmingen sammen med seilas sin viser det samme.... For svært mange handler det om å prioritere hva en skal bruke penger på, og for familer flest så tror jeg det er vanskelig å sette av 3,5 mill på en båt... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
SRA Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 merkelig avstemming dette... 30 foter mot 47 foter Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 se på båten og glem prisen for en stakket stund Da må det være denne. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 26.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2010 Da er den offisielle vinneren kåret, ble velfortjent seier til Dufour 405.... Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Careka Svart 26.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2010 Ovni fin båt, feil matriale Tenk deg om. feil matriale. Du kan få den hvit på skutesia også. det er bare å betale. men jeg liker den slik den er, ingen BONEJOBB. bare vaske . Gud kan det bli bedre. og mye sterkere, og mykere- den sprekker ikke. Ovni 445 er en kjempebåt. i mine øyne. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.