Jump to content

For alle de som liker 7 knop best

:båt1

Recommended Posts

Guest Kaptein Fredrik

Jeg får vel kanskje melde meg inn i "7knopsklubben"

Vi har en tresnekke, og jeg skal kjøpe meg plastsnekke til høsten 2011 :flag_bp:

Jeg synes det er digg å tøffe i 5 knop(selv med min jolle er det deilig å slippe en ulende motor, som "skriker" på full spiker). Da er det ikke så bråkete motor.

Jeg mener å ha registrert to slag motorbåtfolk (minst):

- De som kjører fra marina til marina og som synes livet i havna eller Marinaen er selve båtlivet. Omtrent som campingturister som har det sosialt på campingplassen. Da er det greit å ha en rask båt for å komme fort frem og få den beste plassen i havna. Disse kan kanskje gå mest økonomisk i fullt plan, da det er en fast distanse som skal tilbakelegges.

- De som nyter å være under veis og gjerne ligger i uthavner. Disse går mest økonomisk i skrogfart, da det er tiden på sjøen som teller og ikke tilbakelagt distanse. Her føler jeg at jeg hører hjemme. Jeg liker meg best i trange farvann der jeg peiler sjømerker og følger med på kartet. Da er skrogfart skikkelig avstressende, og det kan til og med gå med en liten styrepils av og til.

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Å!

Dette så herlig ut! Hvilke kanaler var du på?

Vi var først på: Kielerkanalen (96km). så Elbe-Seitenkanal (66km), Mitteland kanal (91km), Elbe-Havel kanal (56km), Berlin.

Etter Berlin, Havel kanal (121km), til Müritz.

fra Müritz til Dömitz (194km) Dømitz - Lauenburg (66km) og tilslutt Elbe -Lübeck kanal (60km) Fra Lübeck gikk turen via Køben, :flag_da: Gøteborg, :flag_sw: Bolerne og hjem til Kristiansand.

Det var en fin sommer, du kan sjekke bloggen (boka) under bilde av båten.

:thumbsup:

Redigert av Knert1 (see edit history)

Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til.

• 3 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...