Guest Kaptein Fredrik Svart 12.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2011 Jeg får vel kanskje melde meg inn i "7knopsklubben" Vi har en tresnekke, og jeg skal kjøpe meg plastsnekke til høsten 2011 Jeg synes det er digg å tøffe i 5 knop(selv med min jolle er det deilig å slippe en ulende motor, som "skriker" på full spiker). Da er det ikke så bråkete motor. Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 12.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2011 Vi hadde i 2008 en 11 uker kanalferie og da var det 6km/t (3,2knob) i 5 uker. Å! Dette så herlig ut! Hvilke kanaler var du på? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
NilsPils Svart 12.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2011 (redigert) Jeg mener å ha registrert to slag motorbåtfolk (minst): - De som kjører fra marina til marina og som synes livet i havna eller Marinaen er selve båtlivet. Omtrent som campingturister som har det sosialt på campingplassen. Da er det greit å ha en rask båt for å komme fort frem og få den beste plassen i havna. Disse kan kanskje gå mest økonomisk i fullt plan, da det er en fast distanse som skal tilbakelegges. - De som nyter å være under veis og gjerne ligger i uthavner. Disse går mest økonomisk i skrogfart, da det er tiden på sjøen som teller og ikke tilbakelagt distanse. Her føler jeg at jeg hører hjemme. Jeg liker meg best i trange farvann der jeg peiler sjømerker og følger med på kartet. Da er skrogfart skikkelig avstressende, og det kan til og med gå med en liten styrepils av og til. Redigert 12.Januar.2011 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
nordmøring Svart 12.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2011 Åååå for en hærlig lyd på snekka di Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 12.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2011 Jeg kan laste opp en video om snekka vår en dag Sitér dette innlegget Link to post
Knert1 Svart 12.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2011 (redigert) Å! Dette så herlig ut! Hvilke kanaler var du på? Vi var først på: Kielerkanalen (96km). så Elbe-Seitenkanal (66km), Mitteland kanal (91km), Elbe-Havel kanal (56km), Berlin. Etter Berlin, Havel kanal (121km), til Müritz. fra Müritz til Dömitz (194km) Dømitz - Lauenburg (66km) og tilslutt Elbe -Lübeck kanal (60km) Fra Lübeck gikk turen via Køben, Gøteborg, Bolerne og hjem til Kristiansand. Det var en fin sommer, du kan sjekke bloggen (boka) under bilde av båten. Redigert 12.Januar.2011 av Knert1 (see edit history) Sitér dette innlegget Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 12.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2011 Her er en video av snekka vår. Den går i ca 7 knop med bare meg i http://www.youtube.com/watch?v=cDfPuhMPIh8 Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 12.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2011 Åååå for en hærlig lyd på snekka di Hvem av snekkene ? Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
paxo Svart 13.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2011 7 knop er passe fart i en 27 Fjordcruiser med bensinmotor. Vi farter rundt i Kragerøfjorden og skal egentlig ikke noe sted. Hvor "skal" alle hen som kjører fortere? "For turen er slutt - når du kommer til land." Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 13.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2011 Hvor "skal" alle hen som kjører fortere? Det er som med strutsen i Kuala Lumpur. De sto jo der, alle sammen, med hodene godt nede i sanden. Og så var det den ene som løftet på hodet, så seg rundt og uttrykte: "Ja, men hvor ER dere hen, alle sammen?" Sitér dette innlegget Link to post
Murphy's law Svart 13.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2011 (redigert) 7 Kn? Rimmelig fart. ekonomisk forbrukk. Eg har kjørt til Tønsberg siste sommer, fra Bergen. Har brukt 4 dagen til TBG. Koselig og fint. Har en Volvo TAMD 63, 318 heste, toppfart er 20 kn... Båten er en ENES 32 (med badeplatform 35) Redigert 13.Januar.2011 av Murphy's law (see edit history) Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
enter4u Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 (redigert) Feilsvar. Prøvde å linke til en videosnutt jeg h ar på FB... Redigert 30.Januar.2011 av enter4u (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Ja det er herlig å bare tøffe av sted. Jeg har en marsj på 12 på min enes men ligger stort sett rundt 7-8,helt uten stress og kav Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 (redigert) Huff dere fartsmonstre altså................... Her kommer Truls, 2 sylindre og 7-9hk :) Og "onboard" video :) første klippet er litt rart pga lite strø på mobilen, tror jeg Redigert 30.Januar.2011 av Brodern (see edit history) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
NilsPils Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 En båttur skal være som god sex. Det er ikke målet, men veien til målet som er den største opplevelsen. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 En båttur skal være som god sex. Det er ikke målet, men veien til målet som er den største opplevelsen. Det er deilig bare å ligge på rundt 100 rpm på snekka og bare snekke bortover sakte Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Vi har som vane å tusle rundt på tomgang i 7-8 knop, økonomisk og herlig :) Det er også godt å tenke på at man kan dra på når det trengs! :) Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.