Jump to content

Seile til Spania

Simen s

Recommended Posts

Er vel ikkje nokon svane akkurat, men du verden for ein plass innvendig! Aktersalong, soverom med to køyer på sb side, stor forpigg med eige kartbord, to toalett, triveleg salong, over to meter ståhøgd... Det ligg ein tilsvarande båt i hamna her heime, men den er dessverre eit oppussingsprosjekt utan motor.

Redigert av Steinsvik (see edit history)
Heisann! Vi planlegger langtur til sommeren i seilbåt. Hvor lang tid bør man sette av for en seilas til sør Spania? Holder det med 1 - 1 1/2 måned?

- Hvor starter dere fra?

- Er 1 - 1/2 måned tur/retur?

- Hva slags båt?

- Hvilke steder skal dere innom?

Tror vi trenger litt fler opplysninger for å kunne mene noe om dette

Akkurat det var jeg litt skeptisk til også, men siden jeg prøver å selge min båt til Steinsvik så får jeg vel holde en lav profil...

Minnes også at et par av de Colvic jeg så på før jeg kjøpte nåværende hadde noen fæle plastpestbyller dypt inne i laminatet. Men nok om det.

Det jeg egentlig skulle kommentere var at vi brukte ca. 7 uker fra Norge til Porto Santo. Det gikk greit, men vi skulle gjerne hatt bedre tid på veien. Det går med en del tid til å vente på bra vær..., og så skulle vi gjerne sett mere av Nord-Spania. Det ble forresten ikke varmt før vi kom til Portugal, enda dette var midt på sommeren.

Er det ikke noe skikkelig kjedelige greier å seile motsatt vei? Tror det blir mye motvind, kanskje en tur utom Azorene passer.

Geir

Takk for mange svar. Tror nok ikke vi tørr å ta ansvar for en båt som ikke er vår. :smiley:

Vi starter fra Drammen. 1 - 1/2 mnd er en vei. Vi må nok skaffe oss en ny båt da en 24 fots trebåt blit litt i minste laget. :giggle: Vi har heller ikke bestemt noen stoppesteder enda. Tanken var å rekke å møte noen der nede, men ser vel ut til at det kan bli litt vanskelig.

Desverre Mar10n, det har eg nok ikkje. Er ikkje så godt kjent med fastlands-Spania. Men kanskje nokon andre her inne kan svare...?

Sun Flyer: Det er nok ikkje den raskaste båten i verda, men du verda kor solid og romsleg!

GeirKS: Vi får sjå om vi vert samde om eit tilbod :wink: Ser du har kjøpt ny cruising-genoa..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...