Simen s Startet 12.Januar.2010 Del på Facebook Startet 12.Januar.2010 Heisann! Vi planlegger langtur til sommeren i seilbåt. Hvor lang tid bør man sette av for en seilas til sør Spania? Holder det med 1 - 1 1/2 måned? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 12.Januar.2010 Del på Facebook Svart 12.Januar.2010 Det held vel omtrent akkurat, om du stressar mykje og ikkje ligg noko særleg i hamn. Du har vel ikkje lyst å segle frå Spania til Noreg i staden? Eg har ein båt eg vil ha henta i Sør-Spania Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Trond mjøs Svart 12.Januar.2010 Del på Facebook Svart 12.Januar.2010 Har du lagt ut link til båten da Steinsvik? Er nyskjerrig nå Trond Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 12.Januar.2010 Del på Facebook Svart 12.Januar.2010 Ikkje for å avspore tråden til Simen s, men det er denne eg siklar etter: Colvic Victor 41. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Sun Flyer Svart 13.Januar.2010 Del på Facebook Svart 13.Januar.2010 Hei, Sun Flyer brukte 14 dager effektiv seiltid fra gibraltar til bergen, dvs 3 uker med 6 dager landligge. Men det var proff henteskipper... det er denne eg siklar etter: Colvic Victor 41. Dæven, den var støgg... Skal du virkelig kjøpe deg motorseiler? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
S/Y Emma Svart 13.Januar.2010 Del på Facebook Svart 13.Januar.2010 (redigert) Er vel ikkje nokon svane akkurat, men du verden for ein plass innvendig! Aktersalong, soverom med to køyer på sb side, stor forpigg med eige kartbord, to toalett, triveleg salong, over to meter ståhøgd... Det ligg ein tilsvarande båt i hamna her heime, men den er dessverre eit oppussingsprosjekt utan motor. Redigert 13.Januar.2010 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
bliss X Svart 13.Januar.2010 Del på Facebook Svart 13.Januar.2010 Heisann! Vi planlegger langtur til sommeren i seilbåt. Hvor lang tid bør man sette av for en seilas til sør Spania? Holder det med 1 - 1 1/2 måned? - Hvor starter dere fra? - Er 1 - 1/2 måned tur/retur? - Hva slags båt? - Hvilke steder skal dere innom? Tror vi trenger litt fler opplysninger for å kunne mene noe om dette Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 13.Januar.2010 Del på Facebook Svart 13.Januar.2010 (redigert) Steinsvik: Joda, den ser fin ut innvendig. Men skulle ikke du på langtur, da? Seiler denne balja? Redigert 13.Januar.2010 av Sun Flyer (see edit history) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
GeirKS Svart 13.Januar.2010 Del på Facebook Svart 13.Januar.2010 Akkurat det var jeg litt skeptisk til også, men siden jeg prøver å selge min båt til Steinsvik så får jeg vel holde en lav profil... Minnes også at et par av de Colvic jeg så på før jeg kjøpte nåværende hadde noen fæle plastpestbyller dypt inne i laminatet. Men nok om det. Det jeg egentlig skulle kommentere var at vi brukte ca. 7 uker fra Norge til Porto Santo. Det gikk greit, men vi skulle gjerne hatt bedre tid på veien. Det går med en del tid til å vente på bra vær..., og så skulle vi gjerne sett mere av Nord-Spania. Det ble forresten ikke varmt før vi kom til Portugal, enda dette var midt på sommeren. Er det ikke noe skikkelig kjedelige greier å seile motsatt vei? Tror det blir mye motvind, kanskje en tur utom Azorene passer. Geir Sitér dette innlegget Link to post
Simen s Svart 13.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2010 Takk for mange svar. Tror nok ikke vi tørr å ta ansvar for en båt som ikke er vår. Vi starter fra Drammen. 1 - 1/2 mnd er en vei. Vi må nok skaffe oss en ny båt da en 24 fots trebåt blit litt i minste laget. Vi har heller ikke bestemt noen stoppesteder enda. Tanken var å rekke å møte noen der nede, men ser vel ut til at det kan bli litt vanskelig. Sitér dette innlegget Link to post
Trond mjøs Svart 13.Januar.2010 Del på Facebook Svart 13.Januar.2010 Heldiggriser Trond Sitér dette innlegget Link to post
Simen s Svart 13.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2010 Noen som har erfaring med Comfort 30? Er dette en gunstig langturbåt? Har sett på noen i Sverige. Lønner det seg å importere båt? Og må båten tolles og registerers i Norge for å få forsikret den? Sitér dette innlegget Link to post
Mar10n Svart 14.Januar.2010 Del på Facebook Svart 14.Januar.2010 Eg har ein båt eg vil ha henta i Sør-Spania Hei Steinsvik Jeg planlegger også en tur til Spania (Middelhavet) til sommeren med mulighet for å legge igjen båten over vinteren. Har du noen tips for trygge havner for å legge igjen båten uten tilsyn? Hva ligger evt. slike kostnader på? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 14.Januar.2010 Del på Facebook Svart 14.Januar.2010 Desverre Mar10n, det har eg nok ikkje. Er ikkje så godt kjent med fastlands-Spania. Men kanskje nokon andre her inne kan svare...? Sun Flyer: Det er nok ikkje den raskaste båten i verda, men du verda kor solid og romsleg! GeirKS: Vi får sjå om vi vert samde om eit tilbod Ser du har kjøpt ny cruising-genoa.. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.