Vindfang Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 Hei Jeg jobber i ett firma som driver med opplæring i reparasjon av bilplast. Er du i Oslo noen gang så kan du stikke innom så kan vi prøve å sveise det for deg. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 Har du vært i kontakt med plastinvent? Om de ikke har lokket du trenger, ville jeg tittet på den andre typen de har.For da kan flensen din kappes vekk, og du kan da bruke den andre typen lokk. ... Mannlokk: http://www.nettbaat.no/webshop/storefront.php?pid=506 Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 (redigert) Har en mulighet som kan benyttes om du har en metallplate. Lag et et rundt flatt lokk av metall. Lim gummi på den ene siden. Bor et hull i mitten. Lag detter et flatt-"jern" av messing, rustfritt, alu eller noe. Det må være noen cm lengere en diameteren i tankhullet. Bor hull i mitten. Finn en passe lang skrue som går gjennom lokket og flatt-"jernet". Tre flatt "jernet" ned i tanken på høykant og legg det deretter vannrett. Skru til skruen. Bruk gummiskive+en stor metallskive oppå lokket slik at det blir tett der også. For å holde igjen skruen når du strammer til, kan du tre skruen gjennom flatt-"jernet" først, sette på mutter og sprengskive på den andre siden slik at den ikke går rundt. Tre deretter skruen gjennom lokket med gummisiden ned, så en gummi skive og metall skive og deretter en mutter. Redigert 13.Januar.2010 av prin435 (see edit history) Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
mons Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 Hei Jeg mente at du skulle la den nye påstøpningen sitte fast i lokket for bestandig slik at den holder toppen av lokket på plass. Tror du får nok feste i lokket, men du kan evt lagen noen spor rundt ytterdiameteren for bedre feste. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Frivakten Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 (redigert) Få tak i et større lokk, fylles opp med epoxy. Legg ditt gamle lokk oppi den nye større lokket. Fyll på med epoxy mellom lokkene. Når det er tørket, vil det nye og større lokket omsluttet (og tette) det gamle som heretter vil virke som et "innerlokk". Godt fortalt, men klønete forklart PS. Tro om mons mente det samme? Redigert 14.Januar.2010 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Pelle Parafin Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Lag deg et lokk i alu. (aluplate)legg en gummipakning over hele hullet,legg alu. platen på toppen med en ters imidten,og trekk til. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Kan man smøre lokket innvendig med et slipp-middel, så fylle lokket med epoxy for å lage en "plugg" som er en kopi av stussen på tanken. Og så støpe et nytt lokk rundt denne pluggen. Hva med smak på vann etc. ved bruk av epoxy? Finnes det "støpeplast" for hjemmebruk som ikke fester seg til denne pluggen. Hvorfor lage en plugg? Jeg ville brukt stussen på tanken direkte som plugg. Men nå har det kommet inn så mange forslag som ser ut til å være en del enklere, så da ville jeg prøvd noen av de andre først - ikke minst sveising hos noen som kan det. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Shanty Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Hvis lokket er laget av polyetylen kan du lime det med "Megaplast PPE" Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
OT-flyktning Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Typisk er slike lokk laget i polypropylen (PP), ikke polyetylen (PE). Men limet kan jo være egnet for dette også, ikke vet jeg. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Shanty Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Limer vanskelige plasttyper som PE, PP og PTFE Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
Pathfinder Svart 14.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 HeiJeg jobber i ett firma som driver med opplæring i reparasjon av bilplast. Er du i Oslo noen gang så kan du stikke innom så kan vi prøve å sveise det for deg. Hei Alegrìa Har sendt deg en IM Vi snakkes Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 14.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Limer vanskelige plasttyper som PE, PP og PTFE Hvordan ser man hvilken type plast det er? Sitér dette innlegget Link to post
Amon-Ra Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Hei jeg jobber i et firma (ski) som sveiser plast, og tildels limer. vi har fremdeles tilgode å finne et lim som limer PE,PP og PTFE(teflon) på en god måte. Jeg vil anbefale deg å få lokket sveiset, selv det er også sårbart når du skrur fast lokket. og som en liten fotnote Bøtter er vanlig vis laget av PP, Pioner båter er laget av PELLD Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Veldig mange størtfangere til bil er laget av PP plast (PP-EPDM) De aller fleste oppretterverksteder har sveisetråd for dette. Vel å merke hvis det er PP-plast da. Verd et forsøk! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.