Jump to content

Hvor kjøpe optokobler for å koble NMEA 0183 til RS232?

Mooods

Recommended Posts

Her:

https://www1.elfa.se/elfa~no_no/b2b/catalog....do?tab=catalog

Produsent: RAD

Type: MIC-232/485/F

Miniatyrsignalomvandlare mellan V.24/RS232 och V.11/RS422 vid full duplex 4-tråd samt mellan V.24/RS232 och V.11/RS485 vid halv duplex 2-tråd. Fungerar även som korthållsmodem genom att ansluta en dator eller terminal med RS232-interface till en eller flera terminaler med RS485-interface. Omvandlaren kan användas utan att någon extra strömförsörjning ansluts. Den tar effekt från RTS (stift 4) och DTR (stift 20). Om dessa inte finns behövs en nätadapter på 6-12 V=/50 mA.

DU kan handle på nettet eller oppsøke butikker.

Ser ingen optokobler på den der.

Mulig jeg var for snar her... Vanligvis har disse konverterene som standard galvanisk skille, hvor optokobler er en del av standard komponentene.

Jeg kan ikke se at produsent: RAD, Type: MIC-232/485/F, har dokumentert spesifikt at de har det i dette produktet. (Så du kan muligens ha rett)

Har hatt så mye problemer med diverse RS232 til 422/485 konvertere og serieporter på diverse laptoper over årene slik at jeg har gitt opp disse konverterene og bruker RS232/422/485 til Ethernet konvertere i stedet.

Jeg bruker denne fra Moxa:

Moxa NPort 5150

Må man ikke ha 2 stk NPORT 5150, som er forbundet med en CAT5 kable imellom?

Må man ikke ha 2 stk NPORT 5150, som er forbundet med en CAT5 kable imellom?

Nei, du trenger bare en NPort. Kobles til PCen via Ethernet og den medfølgende driveren gjør at det som er koblet til serieporten ute på NPort boksen blir tilgjengelig som en virtuell serieport på PCen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...