Guest sveins1 Startet 27.Juli.2004 Del på Facebook Startet 27.Juli.2004 Har en eldre Yamaha 5 hk. som jeg skal skifte gear og propell olje. Det er 3 skruer (påfyllingspunkt) nede på stammen. Hvor skal gearoljen og hvor skal propell oljen? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 27.Juli.2004 Del på Facebook Svart 27.Juli.2004 Det er en og samme olje. Fyll fra nederste skruen opp til hullet hvor det står nivå. Sitér dette innlegget Link to post
Guest sveins1 Svart 27.Juli.2004 Del på Facebook Svart 27.Juli.2004 Fortsatt litt forvirret. Det er 3 hull. 1 helt nede, 1 rett ovenfor propellen som det står OIL på og 1 litt oppfor dette igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 27.Juli.2004 Del på Facebook Svart 27.Juli.2004 Oil er nivået på giret ditt. Sett tuben mot nedre hull, press på til olja kommer i det mitterste hullet. Sitér dette innlegget Link to post
Guest sveins1 Svart 27.Juli.2004 Del på Facebook Svart 27.Juli.2004 Tusen Takk! (men lurer fortsatt litt på hva det øverste hullet er til) Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 27.Juli.2004 Del på Facebook Svart 27.Juli.2004 På min motor (Mariner 60Hk) er det også 3 hull med skruplugger. Høydeforskjellen på de to øverste er bare 0,5-1cm. I min instruksjonsbok står det følgende prosedyre for oljeskift: - skru ut alle 3 pluggene og la den gamle olja renne ut - sett oljetuben inn i det nederste hullet og fyll opp til olja kommer ut av det nest øverste luftehullet - skru inn skruen i dette luftehullet, mens du fremdeles har trykk på oljetuben, slik at ikke olja renner ut - fortsett så å fylle i olje til den også kommer ut av det øverste luftehullet - sett i pluggen også her - ta bort oljetuben fra det nederste hullet. Pga. at de to øverste pluggene er satt i, har du nå vakuum i "gear-rommet", men vær likevel rask med å skru inn også den nederste pluggen, slik at olja ikke renner ut. - påse at alle tre pluggene har pakningene intakt, slik at det ikke kommer inn vann til gearet. Sitér dette innlegget Link to post
Guest sveins1 Svart 27.Juli.2004 Del på Facebook Svart 27.Juli.2004 Tusen takk begge to! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.