WhiteShark226 Startet 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 13.Januar.2010 (redigert) Hei,har en båt som skal lakeres og trenger da og ta av klistremerkene,men har et lite problem! hvordan får man de av? Har prøvd med høytrykspyler,men funker ikke veldig bra! Håper på noen gode råd! Redigert 13.Januar.2010 av Larsen123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 (redigert) Du skal få eitt råd i alle fall: Moderatorane på baatplassen kjem til å stengje tråden din dersom du ikkje gir han eit anna namn enn "klistremerker". Når det gjeld klistremerka: har du prøvd å varme dei opp så limen slepp taket? Redigert 13.Januar.2010 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
WhiteShark226 Svart 13.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 Hva da? har prøvd! Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 Varm forsiktig med varmepistol. Fjern restene av limet med sitronsyre. 3M har slikt på sprayboks Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 (redigert) Bruk fks. varmepistol og varm forsiktig opp når du fjerner dei. (ikke for varmt) Limet fjerner du med sitrius rens. Edit. 5 sek. for sein Redigert 13.Januar.2010 av volfro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 volfro, hvordan var dette mulig da. Samme svar på eksakt samme klokkeslett Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 ja si det, kanskje vi er eneggede tvillinger uten å vite om det? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 jeg tok av merkene på en påhengsmotor med hårføner og en plastskrape. jeg var skeptisk til å bruke varmepistol - er så fort gjort at det blir for varmt - og da har plasten en lei tendens til å smelte Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 Jeg bruker damp! Det er det eneste man kan pøse på med på gelcoaten uten at den blir skadet samme hvor uforsiktig man er. Deretter vasker jeg bort limet med aceton eller lynol Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Frivakten Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 Dynamitt. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Mouche Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 Deretter vasker jeg bort limet med aceton eller lynol Eller skirens! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hasla 26 Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 Mye tips her ser jeg, ikke bruk for sterk varme holder lenge med hårføner og en skrape eller lignende.en.Etter på kan du forek bruke lynol eller lign og tørk av.drink: Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Finn Erik Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 Dampvasker er tingen, evt. en slik som brukes til å fjerne tapet. Er sikkert mulig å få lånt/leid i en plass som serger tapet. Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 Dampvasker er tingen, evt. en slik som brukes til å fjerne tapet. Er sikkert mulig å få lånt/leid i en plass som serger tapet. Er slik jeg bruker,har prøvd det meste,men dette er tingen! Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Eppa Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 Jeg brukte denne fra Biltema når jeg skulle fjerne et klistermerke fra bilen. Fungerte greit til det. Biltema - Label Off Sitér dette innlegget Link to post
WhiteShark226 Svart 13.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 Dampvasker er tingen, evt. en slik som brukes til å fjerne tapet. Er sikkert mulig å få lånt/leid i en plass som serger tapet. Men hvor får jeg kjøpt det? og hvor mye koster den? Sitér dette innlegget Link to post
WhiteShark226 Svart 13.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 Dynamitt. Synes dette var noe unødvendig svar Sitér dette innlegget Link to post
Trond mjøs Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 Litt humor må man da få unne seg Trond Sitér dette innlegget Link to post
WhiteShark226 Svart 13.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 (redigert) Men hvor får jeg kjøpt det? og hvor mye koster den? Jernia har dampvaskere, kansje litt drastisk å investere i en sånn kunn for å få fjernet noen klistremerker, menn den er efektiv til fjerning av skitt, rensing av tekstiler, båtputer ++++ kjekt å ha.. Redigert 13.Januar.2010 av Finn Erik Helberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 "Plasterfjerner" fra Apoteket. Sitér dette innlegget Link to post
WhiteShark226 Svart 13.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 Synes vel dette var noe dyrt Sitér dette innlegget Link to post
Cerveza Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 Jeg brukte sitrus-spray og en bakelitt-skrape når jeg fjernet noen dekaler på båten min. Anse det som et relativt dårlig forslag, det tok ille lang tid. Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 La inn bilde av dampvasker i mitt tidligere innlegg, men om du søker på dampvasker her på baatplassen kommer det opp mange innlegg også om fjerning av klistremerker..... Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 Bruk varnme av ett eller annet slg for å fjerne det verste, spray på WD40 og la det virke noen minutter, tørk av og gjenta prosessen med WD40 dersom limet sitter godt. Vask godt med noe som avfetter etterpå, lykke til..... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.