Jump to content

Nybakt seilbåteier søker mannskap i Tromsø :)

tobixen

Recommended Posts

Hm, jeg har gjort noe lite rasjonelt - kjøpt seilbåt uten å ha noe

særlig erfaring med det våte element ;-)

Heldigvis er det bare knappe 40 nautiske mil hentedistanse (Malangen)

... men allikevel, jeg tar ikke den turen alene, helst bør det være

noen som har erfaring med seiling med på turen - jeg vil helst oppleve

seilføring på jomfruturen :-)

Finnes det noen på forumet her i Tromsøområdet som har lyst på en

seiltur?

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Er enig her med Lanber, når jeg solgte min så var med det første døgnet... Seilte fra langesund til Kristiansand sammen med kjøper og hans mannskap.. hvor vi avsluttet kvleden med god mat og mere drikke.... før jeg tok bussen tilbake til Stathelle dagen etter.... Dette er en selvfølgelighet at man som selger tilbyr kjøper å gjøre.. Er også greit å være mannskap på "egen" skute for en stund...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Prøv en forespørsel til Tromsø Seilforening

Jeg har postet på "mannskapsbørsen" til Tromsø Seilforening også ... men det er vel ikke alle som er medlem der, og det er tilsynelatende ingen aktivitet der på denne tiden av året. Medlemsskapet er relativt dyrt ... selvfølgelig billig sammenlignet med hva det koster å holde ei skute, men jeg undres om det er verd prisen. Jeg er bare interessert i turseiling, ikke sportsseiling. Jeg blir med dette året, det er vel nyttig å få kontakt med miljøet.

Jeg kjenner også folk som har vært med på seilturer med Arctandria, Tromsø Kystlag, men dette er mer en kulturbevaringsorganisasjon ... heller ikke det jeg er mest interessert i :)

Beste løsningen her må være at du får med tidligere eier på turen.

Tidligere eier er travel bonde og familiemann, og selger pga tidsmangel - jeg tviler sterkt på at han har tid til å bli med helt til Tromsø, samt lyst til å seile på den mørkeste og kaldeste tiden av året. Medstrøms og med gode vindforhold kan kanskje turen begrense seg til en fem timers båttur og en halvannens time biltur i retur ... men det er nok veldig optimistisk. Jeg er forberedt på at det blir en overnattingstur.

Han har sagt seg villig til å være med som los det første stykket, da mest pga urent farvann. Han sa også at jeg ikke fikk ta med meg båten uten å ha med meg kyndig hjelp ... jeg takket for omtanken ;-)

Redigert av tobixen (see edit history)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...