Jump to content

Hvilken båt er "best" Jeanneau 45DS eller Beneteau Oceanis 46?

Tønnes

Recommended Posts

Hanse, Sun Fast, Bavaria er jo så breie at de knapt legger seg, så matlaging er ikke noe problem!

Har du lagd mat ute på Atlanteren i en seilbåt? Hvis disse båtene legger seg ikke ser jeg ikke hensyn med to ratt, kanskje er mer av unødvendige duppedingser om bord i disse båtmerkene som vi ser nyttige i den type båter vi nevner seilbåt?

• 1 måned senere...

Gratulerer, da passer det jo fint å si det jeg skulle si angående disse to båtene. Har nettopp vært på seilbåtmessene, og konklusjonen vår var at Beneteau 46 har tilsynelatende høyere kvalitet på innredningen enn Jeanneau 45 DS. Jeanneau bruker en folie rundt dørene istedenfor treverk som på noen av de utstilte modellene hos heitmann var løs. Ellers er jeanneau båtene flotte i designet, så valget er ikke nødvendigvis enkelt. Delphia 47 skuffet på plass i forhold til antall fot, men den seiler sikkert godt, for den var smal i forskipet. Bavaria 45 overrasket positivt, men innredningsløsningene gjør den uaktuell for oss. Konklusjon, Beneteau 46 er en vinner, men konkurransen i den klassen er sterk.

Jeg tror man blir ikke i vansker med å selge brukt Delphia. Den er dyrere en disse andre men har vesentlig meget betre standard.

Jeg hadde valgt Delphia, når vi kjøpte Bav. Delphia hadde ingen i Norge, men kun Bohus-Charter. Det var ikke trygghet nok ved handel av kapitalvare. Gutta som har Delphia i Norge, virker seriøse.

Ellers Jeanneau 44/45 er flotte, men Oceanis har innredningsmessig en fordel med adskilte stoler. En fordel. I vår Bav blir vi sittende alle rundt bordet. Noen ser på TV og noen leser båtblader.

Men hvis Bav 42 hadde værdt med ville den værdt en verdig kandidat. Mer moderne båt, alt i alt.

Bygget mer som en moderne seiler med mindre genoa og større storseil, høyere rigg. Som Hanse, men med rulle stor som alt. Eget stort rom rett bak winchen forut med plass til en seilpose, fendre, eller hva du vil. Grunnet 2 ror, et kjemprom i mellom til lagring av sykler eller hva det måtte være.

Vi sees!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...