Halcyon Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 den var vell mer selvlaget enn smart.... Sitér dette innlegget Link to post
Farco Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 mer selvlaget enn smart.... Hvis alle oppfinnelsene som skal presenteres her skal være både selvlagde og smarte, lir denne tråden en tidlig død, tror jeg. Hvis man imidlertid kan akseptere at noen presenterer selvlagde oppfinnelser og noen presenterer smarte oppfinnelser, kan det nok bli en lang, lærerik og underholdende tråd. Foreløpig ser det lovende ut. Jeg håper mange blir oppmerksomme på denne tråden, ikke bare folk av den kreative og aktive typen, men også skikkelig late folk. Det er tross alt de som må finne på noe smart. Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Figaro Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 (redigert) den var vell mer selvlaget enn smart.... Takk, den tar jeg som et kompliment Edit: Det er tom vanlige gamle støvsugerslanger! Redigert 15.Januar.2010 av Figaro (see edit history) Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Hafrsfjord Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 Nå innbiller jeg meg at noe som er smart er noe som fungerer? Jeg har laget omtrent samme patent på defroster og den fjærner dugg fra rutene! Jeg synes igrunnen den er mye smartere at en slik patent fjærner duggen enn et jeg hele tiden må pusse og gni på rutene med ett eller annet for å fjerne dugg . Sitér dette innlegget Link to post
Halcyon Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 mye rart som funker, men ikke er så bra... en liten tust med mose gjør jobben, men litt dyrere dopapir gjør det jobben betydelig bedre! Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 Veeelll, nå er ikke båten min ny, men det gror ikke mose på den enda. Sitér dette innlegget Link to post
millisivert Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 Så inntil videre må du kjøpe dasspapir? Sitér dette innlegget Link to post
GURIMALLA Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 Er det noen som har hjemmelagde Shilling eller Becker-ror her på forumet og vise fram?? Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 Medlemmenes oppfinnsomhet for å spare penger er uten sidestykke og ganske underholdende til tider. Jeg venter bare på om noen har betraktninger rundt om en panelovn kan brukes til leselampe, for man har jo allerede funnet på at en lyspære kan brukes som varmeovn i motorrommet. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 Har på teiknebrettet ein skotørker. Ein røyrstubbe, (feks 3" eksosdel fra biltema) med gren til 2 eller 4 slanger. Bare presse den utpå utblåsingen fra eber er planen. Prøvde ut med 2 60cm lange defrosterslanger/rør(55mm) i sommer. Funka som juling. Men det var bare montert med elektrikker-tape.....og det blir for varmt for slik fra eber... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
aileenll Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 Jeg var ganske fornøyd med denne propanflaske holderen for pushpiten. Den ga plass til 2*2kg flasker. Evt gasslekasje rant overbord! Det tokk ingen plass i båten! Jeg valset 2mm syrefast stålplate til passende diameter, falset og poppet sammen, tok lokket fra en billig rustfri søppeldunk + noen beslag fra Maritim og noen eikelister. Bunnen er en perforert kryssfinerplate (Perforert for å slippe ut evt lekasjegass. Hadde ikke større problem med korrosjon på ventiler da enn jeg har nå i nybåten, med gassboks i dregguka fremme! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Hafrsfjord Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 Så inntil videre må du kjøpe dasspapir? Regner med den var til Halcyon, siden det var han som startet drittpreiket.....? Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 Edit: Det er tom vanlige gamle støvsugerslanger! Har på teiknebrettet ein skotørker. En videreutvikling av defrosteren kunne vært å bruke samme slangen til å tørke sko. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 Nødløsning ved henting av ny båt med umontert kompass: Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 16.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 Fins det noen nye båter uten kompass da? På den annen siden finnes det jo håndholdte kompass også? Det kan kanskje synes å være enda smartere... Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 16.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 Ikke akkurat en oppfinnelse, men grei liten "patent" for feste av kabel fra anode på hylse. Festet med en slangeklemme utenpå mutter på en av festeskruene. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
bliss X Svart 16.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 Tror du har misforstått nimbuser. Ny båt som skulle hentes fra verftet. Kompasset var ikke montert. Hva gjør man da, når man skal seile på åpent hav uten noe å styre mot? Et håndholdt kompass ville ikke hatt noen hensikt her. Meningen med kompasset i dette tilfellet var at rormannen skulle ha noe å styre etter. Sitér dette innlegget Link to post
millisivert Svart 16.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 Det der er jo ett håndholdt kompass... Bare å løfte opp pappesken, så er det håndholdt. Skjønnar løsningen godt jeg, om rormannen skulle sittet med ett orienteringskompass i hånden i 2-3-4-5 timer av gangen hadde han sikkert fort blitt grinete... Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 16.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 Var med hentet en båt fra Tyskland for noen år siden hvor alt av navigasjon OG kompasset streiket midt i Østersjøen. Og selvfølgelig datt tåka rett ned på oss. Men som den skarpeste kniven i skuffen hadde jeg selvfølgelig med en grab-bag med en liten og pålitelig silva-kompass. Men tåka var i overmål litt nifs. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
kaptein02 Svart 16.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 Her var det mykje bra Har desverre ingenting å bidra med no... Sitér dette innlegget Kæptn båtløs... Link to post
OT-flyktning Svart 16.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 ...hvor ... kompasset streiket midt i Østersjøen Hvordan kan dette skje? Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 16.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 Jeg har en slik PC hvor det er passord. Men uansett hva jeg trykker på av taster når jeg skal skrive inn passordet så kommer det bare noen Sa***s stjerner opp i feltet. Noen som kan hjelpe før jeg kaster driten på sjøen. Kanskje det var det som var problemet med kompasset, at driten ble kastet over bord? Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 16.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 Men uansett hva jeg trykker på av taster når jeg skal skrive inn passordet så kommer det bare noen Sa***s stjerner opp i feltet.Noen som kan hjelpe før jeg kaster driten på sjøen. asterisk-password-uncover.software Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 16.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 Hvordan kan dette skje? Husker ikke helt, men nåla var ikke til å stole på da den hang seg opp. Feil i opphensgsytemet eller veskebeholdningen? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.