WhiteShark226 Startet 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Startet 14.Januar.2010 Hei, Har et par 2-taktere som trenger olje Men noen oljer synes jeg ryker mens andre er bedre! Har en 30 2/t 2007 med autolub og bruker yamaha oljen som er beregnet til yamaha,men det er kansje forstatt ikke denne som er best? Hvilken olje bruker dere? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Har de siste 10 år brukt Biltema sin. Sitér dette innlegget Link to post
Mossmann Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Biltemas utenbordsmotorolje fungerer kjempefint, rimelig er den også! Den ryker relativt lite, har aldri hatt noen problemer relatert til smøring med denne oljen. Penzoils 2-takts oljer ryker en del, ihvertfall etter min erfaring.(Vet ikke om de fortsatt har TCW-3 Olje?) Sitér dette innlegget -Mossmann- AOMCI Link to post
kaptein02 Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Biltema!!! Fungerar kjempefint og kostar halvparten av det Statoil tar for si olje! Sitér dette innlegget Kæptn båtløs... Link to post
Mossmann Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Også er det samme olja!... Sitér dette innlegget -Mossmann- AOMCI Link to post
WhiteShark226 Svart 14.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Har de siste 10 år brukt Biltema sin. Javell,har ikke helt samme erfaringer med dette! Hadde denne oljen i en yamah 150 hpdi v-max,og synes det ryker veldig mye? men dette er en jo en veldig avangsert motor da så Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Brukte Castrol sin outboardolje før den røyk lite og jeg synes motoren starta lettere, nå bruke texaco sin premium olje og den ryker som bare d på min 95mod 130hk! blander 1:50 da autoluben er kobla ut! Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 14.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2010 Javell,har ikke helt samme erfaringer med dette! Hadde denne oljen i en yamah 150 hpdi v-max,og synes det ryker veldig mye? men dette er en jo en veldig avangsert motor da så Det er på sin plass å komme med en advarsel ved ukritisk bruk av forskjellige typer totaktsolje på en direkteinnsprøytet totakter, kun totaktsolje som er godkjent for bruk på DFI motorer skal brukes, ikke ordinær TCW 3 olje. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 Har brukt Shell sin de siste 10 årene på min 92 60hk, den har funket greit, men ryker også endel. Skal prøve statoil til sommern. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.