Jump to content

SKikk og bruk


BK

Recommended Posts

Hei på dere, jeg fikk ett helt akutt behov for å si ett par ord  :smiley:

Som jeg mener bevist tidligere, er det bedre å tie ihel ett innlegg som ikke er passende, en å starte en useriøs diskusjon, heksejakt mm.

Føler det er en bra og fornuftig gjeng inpå her, så la os bevare det fine miljøet vi har her i "Koseklubben"  :lol:

:yesnod:

Link to post
Share on other sites

Det fine miljøet i koseklubben tror jeg de fleste her ønsker å bevare, og jeg ser ingen grunn til at det skal bli ødelagt. Enig i at det er bedre å la være med å svare enn å dra igang en krangel.  :yesnod:

 

Her på forumet går det an å ta opp ting direkte med admin via IM hvis man ønsker å kommentere uønsket adferd. Klikk på hjelp ikonet og les det som står under Regler for posting

Link to post
Share on other sites

Vise ord fra BK. La oss vise at vi klarer det brukerne på BM ikke klarer - nemlig å tie ihjel upassende innlegg. Hvis man absolutt føler behov for å gi uttrykk for et eller annet ifbm et upassende innlegg, kontakt vedkommende som har skrevet innlegget direkte via IM, eller gjør som Lasse skriver og kontakt admin av forumet, så vil saken bli vurdert mot det reglene for forumet sier.

Link to post
Share on other sites

Ops....voldsomt dette da.

 

Er det slik å forstå at det er  innlegget mittsom er upassende

(les: her på baatplassen har vi bestemt at vi ikka skal ha brann i motorromog derfor er tamaet upassende)

eller er det muligens navnet mitt det reageres mot?

 

Eller er det innlegget mitt til stakkaren som sitter med motorrommet fullt av is som fikk blodtrykket til å stige slik.

Mente jo at å fortelle ham at det faktisk ikke var noen fare - noe deres andre medlemmer ikke skjønte.

 

Så er faktisk litt usikker på hvem som trenger et kurs i skikk og bruk, meg eller de andre medlemmene på baaplassen!

 

Hvis det ikke føles meget upassende å svare på dette, ser jeg gjerne at en eller annen av regelsetterne for "skikk og bruk" gir en klar utredning på hva som er upassende i mine hittil 3 innlegg.

 

Mottagelsen her er jo til å  :yesnod: av.....

Link to post
Share on other sites

Beklager hvis du føler deg truffet. Du er selvsagt like velkommen som alle andre.  :yesnod:

 

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg tror det mange frykter, er en tilsvarende situasjon her i forumet som det har vært i BM forumet de siste dagene, spesielt i helgen. Som noen sikkert har fått med seg, var nesten hele forsiden i BM forumet søndag fyllt av innlegg signert havGAAAPET. Jeg tror neppe du ønsker å ta skylden for alle disse innleggene. Etter hvert ble innleggene fjernet av redaktøren, så nå ser det ganske tilforlatelig ut hvis man sjekker. Vi har også hatt noen tilfeller her i forumet av upassende eller uheldige innlegg hvor det har utartet i lange og tildels mer eller mindre saklige diskusjoner. De fleste er vel enige i at det beste er å forsøke å unngå slike situasjoner slik at vi kan konsentrere oss om det dette forumet er laget for - diskusjon av båt.

 

Dine innlegg er greie de - det eneste er at du bør beskrive hva innlegget dreier seg om i feltet "Subjekt" - istedenfor å skrive "Havgapet informerer". Hele meningen med feltet subjekt er at man skal kunne se ut fra oversikten av innlegg hva hvert enkelt innlegg dreier seg om. De fleste velger ut innlegg som er av egen interesse og leser kun de. Beskrivelsen "Havgapet informerer" sier ingenting om hva innlegget dreier seg om.

Link to post
Share on other sites

Synes innlegg av typen "HavGapet" informerer forsåvidt er OK så lenge han skriver om båtliv. Når det kommer innpå ting som advokater og samferdsel kan vi tie det ihjel, men jeg synes det han har skrevet på BM om sikkerhet og folkeskikk overfor mannskapet i mange tilfeller er vise ord om enn noe provoserende i tonen.

 

Jeg velger å tro at det ikke var HavGapet selv som forsøplet hele BM siden med HavGapet innlegg i går.

 

På denne siden er det jo ikke mulig å skrive innlegg under falsk flagg så nå har HavGapet mulighet til informere i en sakelig tone.

 

Synes vi skal ta vel imot konstruktive innlegg fra HavGapet og ignore det dersom det blir useriøst.

 

:yesnod:

Link to post
Share on other sites

Vel båtdilla, erklærer deg herved som den andre med folkeskikk her på forumet, sammen med meg da.....   :cheers:

 

Dette var egentlig en test på fordommene som folk utviser i det daglige.

Tror ikke det var noen som leste hva som sto i innlegget, de bare så signaturen og blodtrykket steg..... :confused:

Blir omtrent som at hvis en neger dreper en nordmann, så mistenkes alle negre for å være kapable til det samme.

 

Og det tror vi ikke, og slike fordommer vil vi ikke ha her eller hva??

 

Vurderte en stund situasjonen slik, at dette forum ikke var verdig at jeg skal øse ut av min uttømmelige kunnskapskilde.

Men takket være ditt kloke og oppklarende innlegg båtdilla, har jeg bestemt meg for å bli her og veilede etter beste evne en stund til.

Link to post
Share on other sites

Hei Havgapet2

 

Virker som du er både kunskapsrik og skrivekyndig. Heldigvis for oss ser du ikke ut til å være en blåkopi av Havgapet. Selv om du har arvet mange av Havgapets egenskaper,  har du tydeligvis ikke noen stor trang til å diskutere saker som ikke er maritimt relatert.

 

Siden jeg er innmeldt i dette forum en hel dag før deg,  har jeg lyst til å påpeke en liten ting til et litt ferskere medlem.

 

...jeg skal øse ut av min uttømmelige kunnskapskilde.... skrev du. Da ble jeg egentlig litt skuffet. Jeg hadde mer håpet at du vil øse ut av din UTØMMELIGE kunnskapskilde. Det er jo en fare for at den uttømmelige kan gå tom. Det hadde i såfall vært et stort tap for denne siden.

 

Hvis du vil vurdere å bytte kilde, vil nok mange sette stor pris på det.

 

Med vennlig hilsen

Lotus

Link to post
Share on other sites

Riktig det Lotus, skriv det på kontoen for fingerglipp....kan skje den beste.... :confused:

 

Nei, jeg tror dette forum trenger veiledning fra både deg og meg i en periode, til det blir litt mer selvgående,  så her er det bare å "trå til"

 

Ser ikke bort fra at det kan bli innlegg fra meg som man kanskje må anstrenge seg litt for å få båtrelatert, men hovedsaken er at det utvider horisonten og gir kompetanse til de små båtaspirantene her.

 

Så min UTØMMELIGE kunnskapskilde står vid åpen for baatplassens beste.

Link to post
Share on other sites

Nå har vi (ihvertfall jeg :-) jo slått oss på brøstet og skrytt av den store takhøyden her inne, og innlegg av type havgapet kan vel kunne godtaes uten mere dikkedarer ?

 

Som det har vært mast om på BM endel ganger, man trenger ikke åpne innlegget hvis man ikke er interrresert, og føler seg provosert av den spenstige uttrykksmåten.

 

For ingen her inne er vel så naive at de tror at Havgapet i ramme alvor tror at han er et utømmelig orakel med expert tips som overgår alt annet i riktighet ? Eller at tonen det er skrevet i ikke er ment som en spissformulert provokasjon med glimt i øyet ? Eller ???......

 

Nei, velkommen skal dere være, både Havgapet og Lotus, la oss få igang noen spenstige diskusjoner, om enn relatert til det siden er dedikert, og de av oss som føler seg utilpass lar bare være å klikke på linken så er saken løst. Så lenge Havgapet ikke kaller oss for stygge ting som ra***øl og går til personangrep, synes jeg han holder seg meget godt innenfor rammene til nettikette og dette forum.

 

Og, når ingen kan forfalske nicket hans og poste BS for å "nøre oppunder", ja hva er da problemet ??

 

Det viktigste synes  nå jeg, som også tatt opp av andre, er å unngå den evinnelige, idiotiske, tåpelige, fjollete, naive, etc.etc. krangelen om hvilken side som er best, hvor det er best å poste, linke til "konkurrent" osv.

 

DET håper jeg vi kan holde oss for gode til her inne....

 

 

:confused:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...