Jump to content

Båtforsikring, uten å være totalkunde

Rikosjett

Recommended Posts

Har akkurat lest gjennom div vilkår, og skal sette ned en liten konklusjon snart tenkte jeg. Det varierer ganske mye i vilkårene.

-Quality Maritime (agent, ikke eget selskap) var den som kom med det beste tilbudet til meg. Men vilkårene der er ikke av de beste.

-Norske sjø er av de billige. Og har gode vilkår for de fleste, men med noen begrensninger.

-Pantaenius var ca like billige som Norske sjø. Men i første øyekast ser vilkårene ut til å være bedre en Norske sjø. Det største ankepunktet der er kanskje at selskapet er dansk.

Jeg får se hva jeg havner på når for/imot lista er ferdig.

Jara Wynja

Forsikret også nytt seilbåt nettopp. Pantaenius vant på vilkår. Prisene var greit men ikke absolut helt billigst, men vilkårene var vedig grei og romslige synes jeg. Atlantica og Norske Sjø var mye mer krevende og IF datt ut pga for høy pris.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Forsikring i det hele.....er vanskelig eller rettere sagt umulig å forholde sg til. De kan ta en runde med 3-4 selskaper det ene året, for så å få et helt annet bilde året etter.

Vilkårene er et kapitel for seg....

Selv om du fant "det beste tilbudet" totalt sett nå, så vil det vise seg at året etter må du egentlig bytte selskap for å få det beste tilbudet.

Verden vil bedras sier jeg....sånn har det alltid vørt og sånn tror jeg det vil bli for all fremtid...selv om myndighetene stadig fekk kommer med nye krav til åpenhet og dokumentasjon.

De aller fleste tar til takke med at tilbudet er "så der"... og velger å ha alle forsikringsobjektene...hus, bil, båt , hytte, reiseforsikring etc. på samme sted.

Dette er en jungel, en jungel du aldri finnerveien ut av....akkurat som en labyrint uten utgang. Du blir gående rundt og rundt og rundt inne i labyrinten...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...