Sun Flyer Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 Jeg foretrekker å ha seilbåter utenpå meg av den enkle grunnen at der fendrer man først og fortøyer etterpå. Er drit lei av motorbåtfolk som ikke har skjønt dette. Det gjelder ca halvparten av de motorbåtene som fortøyer utenpå meg i bergen iallefall. Men selvfølgelig; ingen nektes å fortøye. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Ben Sin Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 Er det noe rart jeg er forvirret i hodet mitt, som både er en ringrev i seiling og svoren motorbåtmann? Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 Jeg sliter også litt om dagen, er forvirret. Jeg har seilbåt, men drømmer nå om en Nimbus 2000: Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 (redigert) Seibåt er sikkert fint det, men er glad jeg slipper å stå ute i all slags drittvær for å styre båten. Det samme gjelder å måtte juster riggen hele tiden for å ha optimal angrepsvinkel i forhold til vinden. Bedre å styre bare Har likevel truffet på mange hyggelige seilbåteiere på mine turer. Har bare truffet på en bæsj på min vei, og det var under stormen i sommer i Stavern Redigert 15.Januar.2010 av Bartesam (see edit history) Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Gullfisk Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 Må bare få presisere at det jeg tenkte på, var i uthavn med baug mot land og anker bak. Longside utenpå hverandre er naturlig at man velger mere. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 Det samme gjelder å måtte juster riggen hele tiden for å ha optimal angrepsvinkel i forhold til vinden. He he... Det du tenker på er nok trimming av seil. Og ja.... det bør gjøres kontinuerlig fordi det er gøy. Og er det ikke gøy, vel da starter vi motoren. Har du KUN motor, så mangler du jo muligheten til å ha det GØY. Skjønner ikke at det å ha denne ekstra muligheten kan oppfattes som noe negativt. Hadde kjedet vettet av meg om jeg kun hadde hatt et ratt å holde i. Ikke rart at motorbåtfolk kjører på full fart - opplagt for snarest mulig å komme til land...... Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 Bedre å styre bare Kjedelig... Sitér dette innlegget Link to post
Woody Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 Mange friske uttalelser her, og slik vil det vel fortsette. Jeg kunne godt tenkt meg seilbåt jeg, men da måtte det selvfølgelig være noe av tre. Colin Archer eller lignende. Jeg går ut fra at seilbåtfolket, og motorbåtfolket for den saks skyld, har sett en båt som heter Vema. Det er båten sin det. Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
Bitteliten Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 Jeg har en av hver jeg - så kjeft i vei Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 Du tilhører altså seil/motorbåt-folket. Egen kategori det bitteliten. Hva sier robåtfolket? Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 jada, jeg skal komme med mine synspunkter snart.... Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 15.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 jeg er trådstarter å må kunne si jeg var drit lei atte folk ødela trådene mine med sånt "sjøsprøyt". syntes vi skulle være venner alle på sjøen jeg . jeg seiler selv men bruker kun snekka på tur. på min vei har jeg møtt mange idioter både seil og motorbåt-EIERE!!! for alt jeg vil er å kose meg på havet med hyggelige mennesker og ankerdramm å jeg reiser på laaaaange turer med snekka mi bare så det er sagt. den som ikke er venn med meg ber jeg pent om å flytte seg fra siden av båten min!!!! Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 jeg sjønte nå at behovet for en tråd dert man kan få krangle å kjefte løs på hverandre var stort så ja her er den tråden alle "kranglefanter" har ventet på da er det bare å slå løs på hverandre men ikke ødelegg for alle oss andre som prøver å lage tråder der vi vil vite noe gjør det her istenden versegod :båt1 jeg er trådstarter å må kunne si jeg var drit lei atte folk ødela trådene mine med sånt "sjøsprøyt". syntes vi skulle være venner alle på sjøen jeg . Hvem ødela tråden din båt1. Hva sikter du til. Hva forventet du deg av denne tråden din?? Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 15.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 det var ikke denne tråden jeg sikter til men andre tråder som jeg har laget som ikke har noe å gjøre med seil eller motorbåter Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 15.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2010 (redigert) Båtfolket er det som regel ikke noe galt med, det er den jævla kapteinen ombord.... Småkapteiner er ufyselige når det "tetter" seg på fjorden. ..jaja... Redigert 15.Januar.2010 av traust (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 16.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 Dessuten er motorfolk bare en ting: MILJØSVIN OG EGOISTER! Sier en lakenbåteier som ikke har peiling på hva han uttaler seg om. Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 16.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 Seibåt er sikkert fint det, men er glad jeg slipper å stå ute i all slags drittvær for å styre båten. For meg er båtliv en utendørsaktivitet. Sitte inne gjør jeg nok av sånn ellers i livet. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
:båt1 Svart 16.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 men bare for å komme med en påstand hvorfor er det noen som gidder å ligge i 40 graders vinkel å ferie i 3 uker!? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 16.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 Ja man kan undres hvordan disse med halvplaner kan feriere i 3uker på den måten Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 16.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 gått jeg har snekke da ;) Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 16.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 3 uker med rulling :-) Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 16.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 bedre enn å ligge i samme vinke i flere timer så kjedelig a... Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 16.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 (redigert) Redigert 16.Januar.2010 av litt peiling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 16.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 (redigert) syntes dette er en tråd som bare styrker det allerede "dårlige" forholdet mellom seil og motor båter. Tror jeg skal la være å engasjere meg. Har bestemt meg for å gi seilbåt/eiere en mulighet i sommer til å bevise at mine tidligere erfaringer har vært dårlig... Redigert 16.Januar.2010 av litt peiling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 16.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 syntes dette er en tråd som bare styrker det allerede "dårlige" forholdet mellom seil og motor båter. ....og det skyldes gruppetenkning som ellers i samfunnet. Man tildeler en gruppe mennesker visse egenskaper og verdier. Man kan også kalle det stigmatisering Det fører sjeldent noe godt med seg. Men hvis vi holder det på et spøkefullt nivå, så går det kanskje...? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.