Jump to content

Motorbåtfolket VS seilbåtfolket

:båt1

Recommended Posts

Seibåt er sikkert fint det, men er glad jeg slipper å stå ute i all slags drittvær for å styre båten. Det samme gjelder å måtte juster riggen hele tiden for å ha optimal angrepsvinkel i forhold til vinden. Bedre å styre bare :yesnod: Har likevel truffet på mange hyggelige seilbåteiere på mine turer. Har bare truffet på en bæsj på min vei, og det var under stormen i sommer i Stavern :smiley:

Redigert av Bartesam (see edit history)

Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter

Det samme gjelder å måtte juster riggen hele tiden for å ha optimal angrepsvinkel i forhold til vinden.

He he... Det du tenker på er nok trimming av seil. Og ja.... det bør gjøres kontinuerlig fordi det er gøy. Og er det ikke gøy, vel da starter vi motoren.

Har du KUN motor, så mangler du jo muligheten til å ha det GØY. Skjønner ikke at det å ha denne ekstra muligheten kan oppfattes som noe negativt. Hadde kjedet vettet av meg om jeg kun hadde hatt et ratt å holde i. Ikke rart at motorbåtfolk kjører på full fart - opplagt for snarest mulig å komme til land...... :wink:

Mange friske uttalelser her, og slik vil det vel fortsette. :lol:

Jeg kunne godt tenkt meg seilbåt jeg, men da måtte det selvfølgelig være noe av tre. Colin Archer eller lignende.

Jeg går ut fra at seilbåtfolket, og motorbåtfolket for den saks skyld, har sett en båt som heter Vema. :wink: Det er båten sin det. :smash:

"It's difficult to build an ugly wooden boat."

jeg er trådstarter å må kunne si jeg var drit lei atte folk ødela trådene mine med sånt "sjøsprøyt". :puke:

syntes vi skulle være venner alle på sjøen jeg . :yesnod:

jeg seiler selv men bruker kun snekka på tur.

på min vei har jeg møtt mange idioter både seil og motorbåt-EIERE!!!

for alt jeg vil er å kose meg på havet med hyggelige mennesker og ankerdramm :cheers:

å jeg reiser på laaaaange turer med snekka mi bare så det er sagt. :smiley:

den som ikke er venn med meg ber jeg pent om å flytte seg fra siden av båten min!!!! :smash:

jeg sjønte nå at behovet for en tråd dert man kan få krangle å kjefte løs på hverandre var stort :smash:

så ja her er den tråden alle "kranglefanter" har ventet på

da er det bare å slå løs på hverandre men ikke ødelegg for alle oss andre som prøver å lage tråder der vi vil vite noe :smiley:

gjør det her istenden :flag:

versegod

:båt1

jeg er trådstarter å må kunne si jeg var drit lei atte folk ødela trådene mine med sånt "sjøsprøyt". :puke:

syntes vi skulle være venner alle på sjøen jeg . :yesnod:

Hvem ødela tråden din båt1. Hva sikter du til. Hva forventet du deg av denne tråden din??

syntes dette er en tråd som bare styrker det allerede "dårlige" forholdet mellom seil og motor båter.

....og det skyldes gruppetenkning som ellers i samfunnet. Man tildeler en gruppe mennesker visse egenskaper og verdier. Man kan også kalle det stigmatisering Det fører sjeldent noe godt med seg. Men hvis vi holder det på et spøkefullt nivå, så går det kanskje...?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...