Jump to content

Motorbåtfolket VS seilbåtfolket

:båt1

Recommended Posts

men bare for å komme med en påstand

hvorfor er det noen som gidder å ligge i 40 graders vinkel å ferie i 3 uker!?

Man må jo ligge på skrå for å se forbi tørkestativet. :lol:

De med halvplanere ser jo greit hvis de har takterasse. :lol:

Nei, poenget må være å komme seg utpå, uavhengig om det er motor, seil, robåt eller en annen farkost. :flag::cheers:

Vokste opp med robåt, og sverget på at jeg aldri skulle ha det igjen, men nå savner jeg den enkelte ganger. :sad:

Redigert av Woody (see edit history)

"It's difficult to build an ugly wooden boat."

....og det skyldes gruppetenkning som ellers i samfunnet.

Det har du rett i.

Pluss gamle myter og fordommer. Fordommene om blazer og hvite bukser. Og myten om å ligge på skrå i 40 grader.

Og legg dertil mangel på forståelse for hvorfor seilbåten gjør som den gjør. Mangel på kunnskap. Kom klart fram i trådene om Hjeltefjorden og Kråksundgapet. Og den aldeles absurde tråden fra langt tilbake om Kielferja.

Jeg skal begynne sesomgen med og hilse på alt og alle som jeg alltid har gjort... :flag: Så får vi se da utover sesongen om en gidder og hilse etter at en har fått 99% undrene blikk... :lol:

Tror nordmenner er ekstreme til og sette i bås og forhåndsdømme folk..

Ja vi er vel egentlig noen sytende egobærser :lol: men det å hilse tror jeg også har noe med båt-tetthetn å gjøre, en kan ikke vinke slik at en vinke-ishas eller hva det nå heter. Men uansett nasjonalitet så hilser vi på hverandre når vi treffer noen der vi seiler. Vi tar også alltid imot fortøyninger og hjelper hverandre ved fortøyning, alltid.

Etter 25 år med motorbåter den siste en 36 fots flygebridge båt med toppfart på 34 kn. Tok jeg till vett og konverterte til seilbåt det er nå 5 år siden og jeg har aldrig angret. En blir jo lit klokere med åra og det er jo bra.

Ellers tror jeg ikke det er så stor forsjel på motorbåtfolk og de med seilbåt Kan ialefall ikke påstå at jeg har merket noen stor personlighetsforandring fordi jeg skiftet båttype.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...