Jump to content

stripplanking noen som har gjort det ?

fannefjord 2

Recommended Posts

Har en 32 tresjark som jeg skal skifte hud på. Dette er en eik på eikespant båt som har stått på land i 5 år .Noen som har tips ?

Hei,

Kan jeg spørre hvor ille eike-huden er?

Hva med spantene? (Type konstruksjon og evt kjennskap til tilstand)

Erfaringsmessig så vil du antakelig finne ganske mye mer dårlig virke hvis huden er pill råtten.

Har du bilder av evt skader, eller noe som kan vise hudens tilstand?

• 2 uker senere...

Hverken huden eller spantene er råtten , men den hadde havna i fjære under en storm på nordvestlandet . Den har doble eikespant som er helt ok , men huden har en masse gnag . Den hadde stått på land i 3 år når jeg fikk den gratis for å fjerne den . Nå har den stått ytterlige 2 år så nata har ramla ut å det er gliper på opptil 15 mm . Motoren er en 453 detroit med twin disc som fungerer + skipper sonar . Har studert njordforum , men hvor man skaffer furustrips å utstyr forøvrig kommer ikke fram . Men klarte å spore opp en fra hamardistriktet som leverer furustrips i rett kvalitet med buet profil

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...