Jump to content

Bilder av fine sommerturer.

Hidravasen

Recommended Posts

Hei igjen :seeya:

Gleder meg slik til sommeren at jeg legger ved et bilde til av en av de mange flotte solnedgangene vi hadde på fjordårets Sverige tur. Bilde er tatt i slutten av juni ved en av holmene sydvest for Koster. Varmt var det :sweat:

Det er slike minner som gjør at man holder varmen gjennom vinteren :smiley:

img_1943fix_krymp.jpg

Her er et bilde fra 29/7 -09

Det er tatt like ved "Gula Humpen" på vei fra Hamburgsund til Strømstad. Det er kvelden før den første "Høststormen" kom og vi ville frem til Strømstad før stormen kom.

Som dere kan se er det stille før stormen og vi hadde en fantastisk nydelig tur.

270709_gula_humpen.jpg

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Nei, nå er stemningen i ferd med å sige på for alvor. Nesten litt skummelt å få slike anfall når havna er dekket med 25cm stålis med en liten halvmeter snø oppå. :wink:

Bildet nedenfor er tatt like før vi runder Strømtangen på veg sydover. Sola steiker fra nesten klar himmel, og den lette sønnabrisen har såvidt kraft i seg til å lage "sølvskimmer" på sjøen. Vi brummer rolig avsted i 6-7 knop og den eneste "utfordringen" er om vi skal ta indre eller ytre leia gjennom Hvaler....

img_3035.jpg

Redigert av Arvid_A (see edit history)

Utpå høsten har vi mange fine roturer; dette er fra en av dem, ved Bragdøya i Kristiansand. Her ror vi i en Nordfjords tiæring fra 1939. Merk sideroret på styr-bord side, og rundholtgaffelen (1 av 2) til lange stenger på babord.

En fin ørret fikk vi også!

rotur_i_hesten_hoesten_2004_copy.jpg

Dagen etter st.hans 2009. Midt i den varmeste perioden og første dag i ferien vår.

24062009006.jpg

Svar til Niro

Dette er Hunsøya i Søgne. Går du ut mot syd fra det mer kjente Olavsundet og tar mot vest kommer du til Hunsøya. Ikke så lunt som i Olavsundet, men en flott plass med solid brygge. Det er relativt dypt med bryggen, men mener og huske at det stikker ut noe fjell under vann ved bryggens vestende (ved personen på bilde). Sjekk kartet så du slipper :cryin: ! Er en stund siden jeg har vært der.

Er ett sund mot sydøst i bildets høyre kant og mot nordvest i bildets venstre kant. Bildet er tatt mot Olavsundet (øst)

Tror det er flott å dykke på utsiden der for de som driver med slikt :diving: Sandbunn i sundet.

Redigert av 5knop (see edit history)

Stemmer det 5knop skriver. I sundet er det dypt å fint inn i det løpet som er midt i bildet. Blir lett litt sjødrag her. For seilbåter er det bare mulig å ligge der jeg ligger pga en grunne langs halve bryggen. Men fint å ligge med baugen inn forran båten i bilde. Blir lett litt sjødrag i havnen men som regel ikke noe problem ved kaien.

Bildet lånt fra havneguiden.no

hundsoeya.jpg

Noen sommerbilder fra Nordland ;

Denne karen er det vel mange som drar kjensel på...

Alltid klar for å ta imot det man kaster overbord ;)

001_3.jpg

Snart midnatt.

midnattsol.jpg

Disse to unge ørnene var veldig nysgjerrige på hva jeg foretok meg ;)

Synd at bildet ble litt uklart.

008_4.jpg

Nydelig sommerdag på Karlsholmen fyr.

Svartisen skimtes langt borte til venstre.

001_5.jpg

Og her er Svartisen litt nærmere.

005_4.jpg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...