Jump to content

Hvor får man kjøpt rimelig og effektiv eksoslyddemper

Nøttlending

Recommended Posts

Hei!

Amtigo lager mye lyd med sine Cummins dieseler uten lyddemping i det hele tatt. Det er veldig ulike meninger om type vannlås-demper eller om sylindrisk demper er mest effektiv. Pga plass blir det mest aktuelt med sylindrisk demper som kan settes på eksosslangen på et rett strekk, uten å måtte bøye slangen.

Spørsmålet er om noen vet om noen prisgunstige og effektive sylindriske dempere for ø 125mm? Det er jo så mange typer og forskjellige priser.... :crazy:

Jeg klarer ikke å finne ut noen pris nå, men ta en telefon til Univa og hør hva du må ut med for en Centek Vernatone el.l.

De er i glassfiber og fins i 5" OD. Jeg har en slik, men vet ikke prisen, for den sto i båten før jeg kjøpte den. Ser på nettsidene at de har fått noen nye varianter der nå, type MKII osv. Det er sikkert beste sort, siden jeg har sånn :crazy:

Se mer info her: http://www.centekindustries.com/

Mvh Arne Armoa

Edit:

Til informasjon er Vernalift en løftepotte og Vernatone en ren lyddemper. Jeg har den som heter Vernatone Round med 127mm OD. Ble anbefalt av Centek Industries å beholde den når jeg byttet motor ifjor, sånn som min eksoslayout ser ut, hvor jeg starter høyt og har ingen motbakke etter lyddemperen.

Redigert av arnearmoa (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...