Jump to content

oppdatering av c-map

Glenners

Recommended Posts

Meld deg inn i Club Jeppesen Marine og bestill oppgradering derfra. Mener et årsmedlemskap koster rundt 700 og da er en oppgradering inkludert.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Club Jeppesen koster USD $89.- pr år og det er i dag ca NOK 503.-. Jeg betalte medlemsskapet i fjor og fikk en oppgradering, ikke bare til siste versjon men også til større pakke uten ekstra kostnad. Får vurdere litt etterhvert om jeg skal betale for i år...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Og i mellomtiden noterer du ned alle "Etterretninger for sjøfarende" og har dem liggende ved siden av plotteren?

Det er et alternativ, men blir vel neppe gjort av meg. Syntes at å ha en 100% oppdatert brikke til en hver tid blir for dyrt. Jeg har fått med meg at man ikke skal sette all sin lit til de elektroniske kartene alikevel...

Hvordan, rent praktisk...
Du må nok sende inn den gamle og få en ny i posten.

For min del så har jeg kun oppgradert PC versjonen og da får du tilsendt en ny cd med siste versjon av kartene og får tilsendt ny lisenskode på epost.

Jeg har brukt SOB i en årrekke og er godt fornøyd med det :smiley:

• 2 måneder senere...

Da jeg har brukt C-map brikker siden -97, har det blitt oppdatering forskjellige steder, men de siste gangene har jeg svippet innom Seatronic og fått ny brikke der. Men jeg husker ikke hva jeg betalte sist. Send en mail til der du har tenkt å handle, så får du pris.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ja, du betaler et mellomlegg ut fra hva slags oppdatering og om du øker dekningsområde.

Mener å huske at jeg betalte ca. 1 båtseddel i mellomlegg mellom MaxWide og MegaWidebrikken i fjor.

Dette er tilsvarer omtrent nyprisdifferansen + et par hundrelapper.

Spør på Seatronic. De har prislister ut fra hva du bytter inn og hva du vil ha.

Redigert av Tilde (see edit history)
Seatronic er utrolig kjappe og serviceminded.

Dette beviste de i går kveld! :yesnod:

Sendte epost med forespørsel om pris for oppdatering i går kveld kl 22:01.

Fikk følgende svar snaut 2 timer senere, kl 23:49! :

Hei

Gå inn på nettsidene våre - der finner du de siste versjonene.

http://seatronic.no/kart-elektroniske-kart...-nt-wide-p-1530

Dersom brikken din er en Widebrikke (har ikke 2006 versjonene tilgjengelige her jeg svarer fra i natt) vil innbyttebrikken din gi deg ca halv pris på den nye.

Vennlig hilsen / Best regards

Dag Kaare Nordengen

Seatronic AS

Buster X med Yamaha 70

Jeg sendte et spørsmål til Jeppesen for å høre om oppgraderingen som er innkludert i klubb medelmskapet deres. Dette var svaret jeg fikk dagen etter.

Kan du vennligst opplyse meg om du bruker dette karte på PC eller på en brikke?

Vennligst vær oppmerksom på at hvis du har en kartbrikke, må du sende den til vårt

hovedkontor i Italia for oppdatering. Ett års medlemskap i Klubben inkluderer 1

gratis oppdatering, men siden du er basert i Norge, vil du måtte betale toll når

brikken returneres til deg.

Du må altså vurdere om dette tilbudet er attraktivt nok på grunn av tollbehandling.

En vanlig pris på oppdatering av ditt kart hos en norsk forhandler er: 1.061 kr

inkl. MVA.

Hvis du bestemmer deg for oppdatering i Klubben, vil abonnementet koste deg ca.

760 kr. Denne prisen inkluderer ikke tollbehandling i Norge.

Dette gjelder bare oppdatering av kartbrikker for ex-EU-kunder. Hvis du imidlertid

har en PC-lisens, kan du godt oppdatere i Klubben til ca. 760 kr uten å betale toll.

Hvordan det eventuelt er med toll på elektronsike kart vet jeg ikke, men moms og postens behandlingsgebyr gjør jo ikke dette helt interesant.

Fra Seatronic har jeg fått opplyst at prisen for oppgradering liger på 1400,- så det kan jo være noen kroner å hente for den som gidder. Jeg tror jeg støtter den "lokale" sjappa.

Redigert av lippert (see edit history)

mvh Knut Erik

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...